Kvalificerad ekonomiassistent – förändring och utveckling!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen? Vi söker till vår kund en person som trivs med att arbeta i team och gärna arbetar i en bred roll med fokus på leverantörsreskontra. Tjänsten omfattar främst leverantörsreskontra samt bokslutsarbete, löneberedning och diverse administration. Du erbjuds en roll där du även får vara delaktig i projekt som rör exempelvis systemimplementering och i övrigt vara delaktig i en föränderlig och expansiv miljö.

Vår kund sitter i trevliga lokaler i Gunnilse. Anledningen till vår kunds behov är en föräldraledighet. Du kommer att arbeta som vår SJR-konsult med start omgående och fortsättning fram till maj 2018.

Vem söker vi? Vi söker dig med god redovisningsförståelse som har erfarenhet av främst leverantörsreskontra med möjligen även bokslutsarbete och löneberedning. Om du har erfarenhet av liknande projekt eller har god systemvana är det mycket meriterande. Du har goda Excelkunskaper och har en eftergymnasial ekonomisk utbildning i grunden.

På ett mer personligt plan är du utåtriktad, kommunikativ och social. Du har även ett naturligt sinne för struktur och noggrannhet i det du arbetar med. Av vikt är att du är öppen för förändringar och trivs i en dynamisk miljö.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Ekonomiassistent inom kundreskontra till Valtech

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Valtech

5 mars 2021