Kvalificerad ekonomiassistent inom vårdsektorn

Arbetsbeskrivning

Vår kund är en stark och omtyckt organisation inom vårdsektorn och sitter i rymliga lokaler centralt i Stockholm. Som ekonomiassistent kommer du få vara med om en utvecklande och spännande tid då vår kund befinner sig i en förändringsresa gällande digitalisering.

Uppdraget förväntas pågå i cirka 6 månader och möjlighet till hybridarbete finns.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

-         Ansvar för kund och leverantörsreskontra med tillhörande scanning.

-         Hantering av inkasso och påminnelse.

-         Systemansvar för leverantörsfaktura- och avtalssystemet Rillion.

-         Ansvar för avstämning av tillhörande balanskonton, samt utbetalning.

-         Utveckla och uppdatera tilhörande process- och rutinbeskrivningar

-         Ansvar för attest- och konteringsflöden i Rillion

-         Backup till andra på ekonomiavdelningen.

-         Delaktig i månads- och årsbokslut.

Du kommer att rapportera till Redovisningschefen. Affärssystemet heter Jeeves och det finns specifika kund- och leverantörsfaktura system.



Din profil:



Vi söker dig som är gymnasieekonom och/eller YH-utbildad ekonom samt har minst ca 3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent där du självständigt ansvarat för ett eget område. Du har goda kunskaper i Excel samt svenska i tal och skrift.

Som person är du positiv, noggrann, driftig och självgående. Du är en företagsam person som ser till att saker och ting blir gjorda och arbetar proaktivt. Rollen kommer innebära många olika kontaktytor och därför är det till en fördel att du är en kommunikativ person som är trygg i det sociala. Du har hög integritet och skinn på näsan. Du är dessutom van att arbeta i projektform och att samarbeta med andra.

Ansökan

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.



Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@Eqonomy.se . För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024