Kvalificerad handläggare

Arbetsbeskrivning

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?

Vuxenutbildningen i Avesta kommun har ett brett och stort och utbildningsutbud som beaktar både individuella och näringslivets behov av kompetens. Hos oss finns det möjlighet att yrkesutbilda sig liksom att behörighetskoplettera för högre utbildning oavsett om du är född i Sverige eller nyligen kommit hit.

Genom ditt bidrag och med din kompetens kommer du att ha möjligheten att vara med och utveckla verksamheten i vår strävan att bedriva Dalarnas bästa vuxenutbildning!


ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att ta fram utbildningsstatistik, analysera fakta samt att hantera och söka statsbidrag för vuxenutbildningen.

Ge information till allmänheten om studiemöjligheter i olika medier.

Att tillsammans med rektor arbeta för att vidareutveckla och kvalitetssäkra det administrativa arbetet vid vuxenutbildningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning om samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant för tjänsten.
Då vi bedriver verksamhet inom utbildningsväsendet är det meriterande om du har kunskap om Skollagen och Läroplan för vuxenutbildningen.

Då datorn kommer att vara ett viktigt arbetsredskap förutsätter vi att du har mycket god IT-kunskaper. Då du även kommer att framställa information inom olika medier är det också en förutsättning att du behärskar mycket god svenska i både tal och skrift. Har du även en god stilistisk förmåga ser vi det som en tillgång.

För att trivas i den här tjänsten ska du vara i hög grad vara självgående och ha förmåga att ta egna initiativ. Det innebär att du tar ansvar och självständigt kan strukturera din arbetsdag. Du noggrann, planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt utifrån planerad tidsram. Du har förmågan att tänka strategiskt och långsiktigt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i de handlingar och underlag som du arbetar fram.

Då du kommer att arbeta när med både rektor och övrig administrativ personal på Vuxenutbildningen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och har lätt för att arbeta tillsammans med andra. Du har förmågan att på ett öppet och lyhört sätt kommunicera med dem omkring dig.




ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef och rektor Marie Hjelm
0226-645077
Bildningschef Björn Hansson
0226-64 52 00
Rektor Vuxenutbildningen Marie Hjelm
0226 64 50 77
Rektor och enhetschef Marie Hjelm
0226-645077
Rekryterare, Personalenheten Anna Lundh
0226-64 53 38
Rektor Vuxenutbildningen och Integrationsenheten Marie Hjelm
0226-64 50 77

Sammanfattning

Besöksadress

Corneliusgatan 16 Avesta
None

Postadress

Avesta
Avesta, 77481

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023