Kvalificerad handläggare till Kundrelationer i Östersund

Kvalificerad handläggare till Kundrelationer i Östersund

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingens kundsupport och sektionen Kundrelationer
Kundrelationer är en central funktion inom Arbetsförmedlingen med uppdrag att hantera synpunkter på myndighetens verksamhet.

Vi finns till för att Arbetsförmedlingens verksamhet ska utvecklas och bli bättre.
Målsättningen är bland annat att genom en professionell och systematisk hantering av inkomna synpunkter och ärenden bidra till att höja förtroendet för Arbetsförmedlingen.
Våra ärenden berör i stor omfattning programbeslut, regler för våra insatser, bemötandefrågor, informationsfrågor och även frågor kring offentlighet och sekretess. Oavsett synpunkt eller ärende, ska de som är i kontakt med oss uppleva att kontakten med Kundrelationer skapar värde och att de får ett gott bemötande.



Arbetet som Kvalificerad handläggare vid Kundrelationer
Vi söker flera kvalificerade handläggare vid sektionen Kundrelationer i Östersund.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av att via telefon, e-post och brev ta emot och bemöta synpunkter på Arbetsförmedlingens verksamhet. Du kommer att utreda de ärenden som kommer in, för att se om de har handlagts i enlighet med rådande regelverk och metoder. Du kommer att ha dialog med ansvariga arbetsförmedlingskontor samt sak-avdelningar och återkoppla både muntligen och skriftligen till både våra kunder och chefer inom myndigheten. Arbetet innebär även kontakt med andra myndigheter.

Det är viktigt att du utifrån tjänstemannarollen, kan läsa av och bemöta människor utifrån deras individuella behov.

Eftersom du periodvis kommer att hantera många kundsynpunkter parallellt, är det viktigt att du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar. Du kommer att kontinuerligt dokumentera ditt arbete i våra administrativa system SSM och diariet.

Arbetsförmedlingen är i en ständig förändringsprocess, du som person behöver vara förändringsbenägen och vara intresserad av att se nya lösningar på nuvarande arbetssätt som går i linje med myndighetens riktning.

 

Grundläggande kvalifikationer
För arbetet som Kvalificerad handläggare på Kundrelationer ska du ha:

* högskole-/universitetsutbildning på 180 hp/120 p alternativt arbetar/arbetat som Kvalificerad handläggare inom kundrelationer alternativt som Arbetsförmedlare inom Arbetsförmedlingen

* mycket god kunskap av Arbetsförmedlingens verksamhet genom minst fem års erfarenhet av myndighetens uppdrag, metoder och regelverk som Kvalificerad handläggare/ Arbetsförmedlare

* stor vana av att hantera kundrelationer både genom telefon och mail och ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift

* en vana att självständigt hantera komplexa kundärenden i Arbetsförmedlingen

 

Övriga meriter
Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av att jobba i vårt uppdrag inom Kundrelationer i Arbetsförmedlingen.



 

Vem är du
För att arbeta hos oss på Kundrelationer behöver du ha en hög grad av personlig mognad. Du behöver också en mycket god förmåga att som representant för myndigheten bemöta ibland kraftfullt konfrontativa och svåra situationer i form av telefonsamtal och skrivelser.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

 

Vårt erbjudande
Anställningsformen är både tillsvidareanställningar och även några visstidsanställningar som räcker till slutet av oktober 2022 och alla på heltid. För tillsvidareanställningarna tillämpar vi sex månaders provanställning om du inte redan arbetar på myndigheten. Placeringsort är Östersund.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.
Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.


Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-29 märkt med Af-2021/0088 1553. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenheten vi efterfrågar, i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024