Kvalificerad inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Stockholms län, Ekonomiavdelningen söker
en kvalificerad inköpssamordnare

Polismyndigheten i Stockholms län har ca 6 000 anställda och ett anslag på ca 4 miljarder kronor. Verksamheten är organisatoriskt indelad i åtta polismästardistrikt med geografiskt ansvar och fem avdelningar med ansvar för länsövergripande specialverksamhet samt tre stabsenheter.

Du kommer att vara placerad vid ekonomiavdelningens redovisnings- och budgetenhet som ansvarar för inköpssamordningen vid myndigheten. Enhetens funktion för inköpssamordning är en expertfunktion i inköps- och upphandlingsfrågor i myndigheten och ansvarar bl.a. för att genomföra direktupphandlingar, ta fram kravspecifikationer för upphandlingar samt även genomföra vissa upphandlingar. Övriga upphandlingar görs av Rikspolisstyrelsen på uppdrag från polismyndigheten.

Polismyndigheten har nyligen startat ett förändringsarbete avseende inköpsverksamheten vilket bl.a. har resulterat i nya inköpsregler och en ny inköpsorganisation i myndigheten. Under det kommande året ska ett nytt inköpssystem införas vilket kommer att innebära väsentligt ändrade förutsättningar för inköpen i myndigheten.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha ansvar för samordningen av inköpsverksamheten vid myndigheten och du kommer att vara myndighetens kontaktperson gentemot den centrala upphandlingsenheten vid Rikspolisstyrelsen. Din uppgift kommer att vara att tillsammans med inköpsgruppen driva utvecklingen i centrala inköpsgruppen som syftar till att få effektivare inköp i hela myndigheten, samt att tillsammans med de övriga i gruppen leda utbildningar för inköpsansvariga på distrikt, avdelningar och enheter.

Kravprofil
Du ska ha relevant utbildning inom området och det är en fördel om du har högskoleutbildning i juridik. Du ska också ha kvalificerad erfarenhet från upphandlings- och inköpsverksamhet, gärna inom offentlig verksamhet. Det är en merit om du har kunskaper i Lagen om offentlig upphandling. Det är även meriterande om du har genomfört utbildningar inom aktuellt område.

Eftersom arbetet innebär många kontakter såväl inom som utanför myndigheten ställer det stora krav på servicekänsla, självständighet och samarbetsförmåga. Som person är du analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska.

Polismyndigheten vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Din arbetsplats blir på Kungsholmen.

Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning i 6 månader och individuell lönesättning. Ev. kan test förekomma i rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

Postadress

Norra Agnegatan 33 - 37
STOCKHOLM, 10675

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010