OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Europcar i Sverige (Europeisk Biluthyrning AB), som är ett helägt dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB, bedriver biluthyrning på 100 platser i landet med 5.000 bilar.Företaget är kvalitets- och miljö certifierat enligt ISO 900 1 och 14001. Till vår Kundserviceenhet på huvudkontoret i Liljeholmen söker vi nu en Kvalificerad Kundservicemedarbetare med flera års erfarenhet Vi söker dig med rätt attityd, vilja, driv, öppenhet och kunskap!Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete inom en framtidsbransch.För dig som brinner för att ge toppklassig service, skapa goda resultat och nöjda kunder och som trivs att samarbeta med andra är detta ett spännande jobb! Arbetets innehåll: Du kommer att vara företagets ansikte utåt och dina huvuduppgifter är att ta hand om förfrågningar och bokning från de kunder som vill hyra bil hos oss, både företagskunder och privatkunder.Det innebär bl a att ta emot, bekräfta och förbereda bokningar av bilhyror både per telefon, fax och mail.Du ingår teamet som helhet och arbetar med hela bredden av arbetsuppgifter inom enheten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Ta emot prisförfrågningar och bokning av hyrbilar i Sverige och utomlands via telefon, mail och webb.Hantering av kundärenden, som te x p-böter, reklamationer, korrigeringar mm för både svenska och utländska bilhyror Support till resebyråer vid bokning i olika system Support för stationer vid frågor om befintliga bokningar Hantering reklamationer i Sverige och utlandet enligt företagets policy Korrigering av felaktiga fakturor, utskick av hyrbilsfakturor Övriga kundserviceärenden enligt checklista för kundservice Kundservice teamet består idag av 9 medarbetare åldrarna 20-35 år.Din arbetstid är på heltid och schemalagd på dagtid, mån-fred. Kompetens: För att du ska trivas och vara rätt person för tjänsten är det en förutsättning att du har; Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Treårig gymnasieskola Minst 2-4 års erfarenhet av Kundtjänstarbete (kundkontakter och administration) Goda datakunskaper i MS Office-paketet Erfarenhet av ett eller flera ärendehanterings- eller bokningssystem B-körkort Du bör även vara stresstålig då det tidvis händer mycket på en gång. Du är en god rådgivare och problemlösare med förmåga att prioritera och fatta beslut.Du tycker om att jobba i grupp men kan även vara självständig och ta ansvar för att nå uppställda mål.Vi behandlar alla ansökningar efter ansökningstidens utgång.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stationschef Sofie Lönnqvist
Stationschef Oskar Fridholm
Stationschef Sofie Lönnqvist
Stationschef Sofie Lönnqvist
08-12074800
Stationschef Daniel Sikuljak
08-12074800
Regionchef Lena Johnsson