Kvalificerad projektkoordinator till Sjöfartsverket i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Experis söker en kvalificerad projektkoordinator till sin konsultverksamhet i Östergötland med placering hos Sjöfartsverket i Norrköping. Uppdraget planeras pågå i 6 månader med möjlighet till anställning hos kunden. Startdatum för uppdraget är i mitten av augusti.

Sjöfartsverket har många spännande europeiska projekt som nu behöver förstärkning i ett specifikt projekt: Sea Traffic Management Validation Project (STM). Sjöfartsverket leder projektet som har 39 partners i 13 länder och en budget på 43 miljoner euro.

I din roll som projektkoordinator kommer du stötta projektledningen med all typ av administration, intern och extern kommunikation och bistå i projektansökningar för nya EU-projekt.

Arbetet kan innebära visst resande inom Europa för möten med olika projektpartners.

Vem är du?
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller liknade och har ett mycket gott ordningssinne. Rollen kräver att du arbetar strukturerat och kan hålla i många trådar samtidigt. Du har förmågan att arbeta självständigt och i grupp och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av EU-projekt.

Som person är du utåtriktad, kreativ och initiativtagande.

Stor vikt kommer att läggas på din administrativa förmåga och dina personliga egenskaper.

Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Urval och intervjuer sker löpande så vi ber dig ansöka redan idag. Vid frågor maila eller ring gärna ansvarig konsultchef: malin.lindstrom@se.experis.com 013- 35 55 05

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024