Kvalificerad redovisningsekonom i Norrköping

Kvalificerad redovisningsekonom i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för finansiella frågor och redovisning samt ett sinne för siffror? Då har du nu chansen att ta till vara på dina kunskaper i en roll inom redovisning där du både får applicera nuvarande kunskaper samt sätta nya på prov. För kunds räkning i Norrköping söker vi en Redovisningsekonom som kan stötta ekonomiavdelningen under resterande delen av året. Intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som redovisningsekonom kommer du att ansvara för löpande redovisning, bokslutsarbete och prognos- och budgetarbete. En viktig del i rollen är att hantera, planera och bevaka företagets kassaflöde. I nära samarbete med redovisningschefen kommer du att ha det övergripande ansvaret för bokslut, myndighetsrapportering och uppföljning för 5st bolag inom koncernen. Mycket av arbetet förutsätter goda kunskaper av Excel.

Dina främsta arbetsuppgifter består av:
• Upprättande av månadsbokslut inklusive planering, genomförandet och uppföljning
• Upprättande av årsbokslut samt rapportering i ett antal dotterbolag
• Behjälplig i processen för aktivering av anläggningstillgångar.
• Behjälplig i ad hoc arbete i samband med nya krav, t.ex. ansökningar för stöd p.g.a Covid19
• Arbete med aktivering av anläggningstillgångar, inventering av pågående projekt

Vem är du?
Vi söker dig som har civilekonomutbildning eller motsvarande samt flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har god kunskap om regelverket gällande redovisning och att du trivs med att fungera i en stöd- och serviceroll där du får bidra med din yrkeskunskap för att finna hållbara problemlösningar. Som person drivs du av ett engagemang och har en god samarbetsförmåga samt ett strukturerat arbetssätt.

Känner du igen dig i följande är detta rollen för dig:
• Civilekonom eller motsvarande
• Minst sju års erfarenhet som redovisningsekonom
• Erfarenhet av upprättande av bokslut, moms samt inkomstdeklarationer
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2021
  • Ansök senast: 5 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024