Kvalificerad redovisningsekonom med gruppansvar sökes!

Arbetsbeskrivning

Är du senior redovisningsekonom som trivs i en ledande och varierande roll? Är du trygg i din gedigna redovisningskompetens och kan leverera inom kort tid? Har du dessutom erfarenhet av att leda en grupp och är van att arbeta operativt samt med ständigt förbättringsarbete? Då har vi jobbet för dig!


Dina arbetsuppgifter
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att arbeta operativt med företagets detaljhandels- och fastighetsverksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Leda gruppen (5 pers) som ansvarar för löpande redovisning
- Praktiskt arbete med löpande redovisning och avstämningar
- Månads-, kvartals- och årsbokslut
- Myndighetsrapportering
- Moms – och skattefrågor
- Kontakt mot revisorer och myndigheter
- Kontinuerligt förbättringsarbete – utveckla processer och rutiner för gruppen


Kvalifikationer
För att axla denna roll krävs det att du har minst 7 års relevant arbetslivserfarenhet från medelstort till större bolag med kvalificerade redovisningsuppgifter. Vidare är du van att arbeta operativt, har erfarenhet av att leda personal och är trygg i din ledarroll. Du kan jobba med stort som smått och har god datorvana.

- Minst 7 års redovisningsarbete
- Vana vid operativt arbete
- Erfarenhet av och trygghet i att leda grupper
- Snabblärd & god systemvana
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Personlighet
Som person ser vi gärna att du är engagerad, positiv och har ett starkt driv och är ansvarstagande. Det är viktigt för dig att nå resultat och du ser möjligheter och lösningar i ditt dagliga arbete. Du är prestigelös i ditt sätt att arbeta och föredrar ordning och reda. En ”hands on”-person som ser till att arbetet blir korrekt utfört från start till mål och som har en god social kompetens.

- Engagerad & positiv
- Driven, lösningsorienterad & resultatinriktad
- ”Hands on”-person
- God social kompetens


Mer om tjänsten

- Omfattning: Heltid
- Placering: Solna
- Start: Snarast möjligt
- Konsultuppdrag 8-9 månader

Bifoga ditt CV och ett personligt brev så hör vi av oss! Välkommen att kontakta Lilian Norin, rekryteringskonsult på 0708-571 151 eller via mail: lilian.norin@andara.se om du har några frågor om företaget och tjänsten. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med uppdraget ber vi dig registrera din CV i vår kandidatbank. Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



ANDARA BEMANNING

Vi på Andara Bemanning erbjuder
Som konsult hos oss på Andara kommer du att knyta många nya kontakter, bredda din kompetens och spetsa till ditt CV ytterligare. Du får chansen att arbeta med spännande uppdrag på intressanta arbetsplatser. Vi brinner för att matcha din personlighet och kompetens med rätt kund och uppdrag - hos oss blir du företagets viktigaste person. Din konsultchef finns alltid där för dig som support och stöd för att du ska lyckas och utvecklas på dina uppdrag.

Andara erbjuder marknadsmässiga löner och självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Lilian Norin
08-24 90 80 0708571151
Försäljningschef Svante Norin
08-24 90 80 0708571152
Konsultchef Lovisa Runnberg
08-24 90 80
Konsultchef Simona Staaff Lindgren
08-24 90 80
Rekryteringskonsult Lovisa Runnberg
08-24 90 80
Rekryteringskonsult Simona Staaff Lindgren
08-24 90 80
Lovisa Runnberg

Svante Norin
0708571152

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast timlön
  • Heltid 40 h/v Konsultuppdrag 8-9 mån
  • Publicerat: 31 januari 2017

Besöksadress

Klarabergsviadukten 70 (World Trade Center)
Stockholm

Postadress

Box 70396
Stockholm, 10724

Liknande jobb


11 maj 2024

9 maj 2024