Kvalificerad support tekniker

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av arbetsuppgifter:

Du kommer att jobba med 3:rd line support mot återförsäljare och slutkunder för Cirrato (ett print-management system). Kunder representeras bl.a. av Volvo IT, Sandvik IT, Landsting och kommuner i Sverige.

Supporttjänsten involverar också att hålla utbildningar i produkten för återförsäljare och till en mindre del programmering.

Resor i tjänsten förekommer, ca några dagar per månad. Goda kunskaper i engelska krävs då en del support är mot utländska kunder.

Beskrivning av kvalifikationer:
Högskoleexamen: datateknik, datalogi, informatik eller liknande.

Windows serveradministration: praktisk erfarenhet

Nätverk/felsökning: CCNA eller motsvarande kunskaper MS SQL server: datamodellering, stored procedures, felsökning, prestandaoptimering

*Meriterande*

C/C++
C#
Webdesign
Ajax
Webservices
Java

Som person är du driven, självgående, noggrann och stresstålig. Du har lätt att motivera och driva dig själv då du kommer att arbeta mycket självständigt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dipritec AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 januari 2010
  • Ansök senast: 15 februari 2010

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010