Kvalificerad VD-assistent till K-rauta i Kista

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en erfaren och kvalificerad VD-assistent för långsiktigt samarbete med K-rauta. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader och för rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos K-rauta. Uppdragsstart är beräknad till 1 september 2015 och placering för uppdraget är i Kista.



Ditt uppdrag

I denna samordnande roll kommer du att stödja och arbeta nära företagets VD för att underlätta och möjliggöra hans vardag. Du kommer även vara ett administrativt stöd för företagets Finansdirektör.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen som VD-assistent:

- Mail- och kalenderhantering
- Planering, bokning och organisering av resor
- Förberedelser och samordning inför ledningsgruppsmöten
- Skapa PowerPoint-presentationer inför ledningsgruppsmöten
- Protokollföring under ledningsgruppsmöten
- Förbereda styrelsematerial
- Planering av aktiviteter och event
- Administration kring inbjudningar och utskick
- Övriga ad-hoc uppgifter



Rollen som administrativt stöd för Finansdirektör beräknas till en sysselsättningsgrad på ca 25 procent. I rollen ingår följande uppgifter:

- Förbereda avtal och dokument för signatur
- Arkivering avtal
- Kalenderhantering
- Organisera och boka möten
- Resebokningar



Din bakgrund

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av en liknande roll, som assistent till ledande befattningshavare, gärna i ett internationellt sammanhang. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska och är en tydlig kommunikatör, såväl muntligt som skriftligt. Du är en van användare av Office-paketet, speciellt PowerPoint.

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som är prestigelös, driven och engagerad samt har hög integritet. Du har ett gott omdöme och utmärkt organisations- och prioriteringsförmåga, även i stressiga situationer. Som person är du ödmjuk och lojal, strukturerad, serviceinriktad och lättlärd och du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en föränderlig miljö. Du är lösningsorienterad och arbetar proaktivt med en positiv inställning.



Konsultrollen hos Wise Professionals

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.




Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Emelie Sillén på emelie.sillen@wise.se eller konsultchef Marie Bodén på marie.boden@wise.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar – tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och du hittar oss idag i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön Friskvårdsbidrag 250 kr/mån
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 4 juni 2015

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

21 augusti 2010

Executive Assistent / Office Manager

27 april 2010

Management Trainee

Management Trainee

26 maj 2022

VD-sekreterare

10 maj 2010