Kvalitets- och miljöansvarig i Västerås

Kvalitets- och miljöansvarig i Västerås

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete, trivs med administration samtidigt som du är kommunikativ och lösningsorienterad? Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en entreprenöriell, teknikfokuserad och familjär organisation med ett öppet och trevligt klimat. Här får du, förutom att förvalta befintligt kvalitets- och miljöarbete, även vara med och påverka och utveckla det som innefattar detta område.

Till vår kund med 29 kontor i Sverige söker vi nu en kvalitets- och miljöansvarig för ett uppdrag med start i december och som pågår i ungefär 4-6 månader. Kontoren tillhörande Mälardalen är belägna i Uppsala, Stockholm, Gävle och Västerås, där du själv får möjlighet att välja vilket kontor du vill utgå ifrån.
Detta är ett konsultuppdrag där möjlighet finns att vara underkonsult via oss alternativt anställas som konsult av Jurek Rekrytering & Bemanning Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsuppgifter
Som kvalitets- och miljöansvarig ansvarar du för organisationens kvalitets- och miljöarbete på samtliga 29 kontor i Sverige. Du kommer även att agera som arbetsmiljösamordnare samt om du är kunnig inom området, även hantera GDPR-frågor. Resor kan förekomma 1-2 gånger i månaden, framför allt till kontoren i Mälardalen men kan även vara till övriga kontor vid exempelvis deltagande i ISO-revisioner. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Delta och vara ett stöd vid ISO-revisioner
- Avvikelsehantering
- Dokumenthantering
- Uppdatera mallar
- Kommunicera och publicera miljörelaterade nyheter på intranätet
Vem är du?
För att lyckas i rollen som kvalitets- och miljöansvarig ser vi att du har tidigare erfarenhet av en liknande tjänst samt har med fördel en relevant utbildning inom området. Du har kunskap om och förståelse för hur flödena ser ut för avvikelsehantering samt erfarenhet av att delta i revisioner, där du under detta uppdrag kommer vara ett stöd. Har du kommit i kontakt med kemikaliehantering samt har kunskap om GDPR ses det som starkt meriterande. Vidare har du vana av att arbeta i MS Officepaketet, gärna även i Sharepoint samt har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska.

Som person är du administrativ lagd och har lätt för att uttrycka dig i tal såväl som i skrift. Du räds inte för förändringar och har ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt samtidigt som du tycker om struktur och när det är ordning och reda.
Du erbjuds
Uppdraget förväntas påbörjas 1 december och kommer att pågå i ungefär 4-6 månader. För rätt person och vid intresse finns eventuell möjlighet till fast anställning när uppdraget löper ut. Uppdragets omfattning är 50-100% beroende på erfarenhet och önskemål. Arbetstiderna är vardagar dagtid med möjlighet till flex samt distansarbete någon/några dagar i veckan efter överenskommelse. Resor kan förekomma 1-2 gånger i månaden, framför allt till kontoren i Mälardalen men kan även vara vid exempelvis revisioner på övriga kontor.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


13 maj 2024

QHSE Manager

QHSE Manager

12 april 2024

Chef för enhet processutveckling

Chef för enhet processutveckling

8 maj 2024

6 maj 2024