Kvalitets-och utvecklingsledare till Härjedalens Kommun

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.



Socialförvaltningens uppdrag vänder sig till personer som av olika anledningar inte klarar vardagen utan extra insatser. Det ingår i socialförvaltningens uppdrag att bedriva omsorg om ensamkommande barn- och ungdomar, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt hemsjukvård och rehabilitering. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar.
Gemensamt för alla verksamheter i förvaltningen är att arbetet bygger på möten med människor.

Arbetsuppgifter:
- Socialförvaltningens organisation är uppbyggd så att medborgarnas behov av vård, omsorg och service står i centrum. I detta ingår ett ökat fokus på kvalitetsfrågor i kommunen och vi ska ansvara för att kvalitet och uppföljning blir en naturlig del i styrningen av verksamheten.
-
- Vi behöver dig som kan vara drivande i vårt utvecklingsarbete när det gäller det systematiska kvalitetsarbetet.
- Du har som uppdrag att utveckla och hålla samman det systematiska kvalitetsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv för mål, uppföljning och analys. Du ansvarar för den samlade dokumentation när det gäller det systematiska kvalitetsarbetet och är en nyckelperson i analysarbetet.
-
- Som kvalitets- och utvecklingsledare kommer du att stödja det pågående arbetet med att utveckla förvaltningens styrnings- och verksamhetsprocesser. Du ansvarar även för förvaltningsövergripande arbete med att utveckla kvaliteten genom omvärldsbevakning, information, systematisk uppföljning, evidensbaserade metoder och analyser.
-
- Ditt första uppdrag kommer att vara att leda skapande och utveckling av förvaltningens kvalitetsledningssystem. I uppdraget ingår även att vara systemansvarig/administratör för kvalitetsledningssystemet och till viss del de övriga IT-system som används i kvalitets- och uppföljningsarbetet

Kvalifikationer:
- Vi söker dig som har högskoleexamen samt flerårig erfarenhet av kvalitetsarbete, processledning och utvecklings-/förändringsarbete. Erfarenhet från motsvarande arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Lean.
- Du är pedagogisk och har förmågan att kunna förmedla komplexa sammanhang på ett begripligt sätt. Du hanterar såväl numeriska underlag som andra former av resultatstyrande indikatorer och kan sammanställa dem snabbt och korrekt.
- Som kvalitets- och utvecklingsledare kommer du att arbeta i nära samarbete med cheferna i förvaltningen och du ingår i förvaltningens ledningsgrupp.
- Du har givetvis goda IT-kunskaper och god förmåga att lära dig nya system

Utbildningsnivå:
- Universitet/Högskola

Vi erbjuder:
- Tillträde 2017-01-15 eller enligt överenskommelse.
- Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Dillner Vestberg

Ledarna Ingrid Fahlström
0680-16278
Ledarna Eva-Lotta Lundin
0680-16280
SSR Anna Backlund-Larsson
070-6251841
Vision Catarina Månsson
0680-16352
Vision Lina Eklund
0680-16345
Anna Backlund-Larsson
0680-17659
SSR Ove Antonsson
0680-16137
VISION Catarina Månsson
0680-16352
Karolina Eriksson
0680-17723

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarhuset 84280 SVEG
None

Postadress

Medborgarhuset
SVEG, 84280

Liknande jobb


Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

16 maj 2024

Projektsamordnare

Projektsamordnare

14 maj 2024

Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

13 maj 2024