Kvalitetsansvarig administratör för projekt inom bygg och infrastruktur

Kvalitetsansvarig administratör för projekt inom bygg och infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Projektverksamheten är indelad i områdes- eller projektprogram. Uppdraget omfattar arbete inom ett eller flera områdes- och projektprogram. Kvalitetsspecialisten ska med stort eget ansvar och egen initiativförmåga stödja program- och huvudprojektledare och bidra till att programmets kvalitetsledning och kvalitetssäkring sker på ett effektivt sätt.

Kvalitetsspecialisten stöttar program och huvudprojekt under genomförandet i planering och uppföljning av kvalitetsrelaterade arbetssätt och processer. Rollens ingång är på programnivå, men arbetsuppgifterna kan utifrån behov omfatta både program, huvudprojekt och projekt beroende på programmens karaktär och behov.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

Stödja vid framtagandet av programplan/projektplan och etablering av programmets/huvudprojektets kvalitetsarbete
Stödja i struktur och arbetssätt för uppföljning av programmet/huvudprojektet ur ett kvalitetsperspektiv
Stödja i utveckling och ständiga förbättringar av programmets/huvudprojektets kvalitetsrelaterade arbetssätt
Stödja i metodik och arbetssätt för erfarenhetsåterföring
Stödja och utbilda inom programmet i tolkning och tillämpning av ledningssystem/processer


Skallkrav:

Eftergymnasial examen, t.ex. en högskoleexamen inom kvalitet eller teknik, alternativt en YH-examen. Eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som beställaren bedömer likvärdiga.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt/huvudprojekt/program med kvalitetsarbete inom anläggning- och/eller samhällsbyggnadsprojekt.
Minst 7 års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete. 


Börkrav:

Minst 2 års arbetslivserfarenhet av projektstyrningsmodeller (tex PPS, XLPM) eller projektstyrningsmetodik
Minst 2 års arbete med standarder som ISO 9001
Annan dokumenterad utbildning inom kvalitetsområdet
Minst 2 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom offentlig verksamhet


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2025
  • Ansök senast: 17 april 2025

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010