Kvalitetschef

Kvalitetschef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du resultatorienterad och har gedigen erfarenhet av kvalitetsarbete inom detaljhandeln? Vill du vara med på Runsvens spännande utvecklingsresa? Passa då på att söka denna tjänst som Kvalitetschef till vår Sortiment & Inköpsavdelning i Skänninge.
Sedan 1948 bedriver Runsvengruppen handelsverksamhet under signumet "en god affär". Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via Runsven AB medan marknadsarbete och försäljning huvudsakligen sköts via ÖoB AB, där ÖoB är ett utav Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter från bland annat Motala, Mjölby och Linköping.
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
Runsvengruppen har totalt ca 1 800 anställda och omsätter ca 4,1 miljarder kronor per år. Företaget är i stark tillväxt och har idag nära 100 varuhus runt om i landet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Kvalitetschef ansvarar du för att leda företagets kvalitetsarbete och säkerställa att produkter och leverantörer uppfyller Runsvensgruppens delar av CSR (Corporate social responsibility) och COC (Code of conduct). Kvalitetsavdelningen ansvarar även för att säkerställa att (tillsammans med kategorichef) produkterna vi säljer uppfyller de kvalitetskrav som finns och är reglerade i lag, förordning eller i andra direktiv och på så sätt uppfyller konsumentens förväntningar på produkten.
Arbete med eftermarknadshantering och uppföljning av reklamationer förekommer också som en del av vårt utvecklingsarbete. Kvalitetsavdelningen fungerar som en supportfunktion till hela avdelningen Sortiment och Inköp. Du sitter med i ledningsgruppen och har personalansvar för fyra personer. Resor förekommer i tjänsten.

Din profil

Vi söker dig med minst gymnasieutbildning, men ser det som mycket meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning inom kvalitet. Du har erfarenhet av kvalitetsarbete inom detaljhandeln, såväl operativt som strategiskt. Du behöver ha tidigare ledarerfarenhet samt erfarenhet av att ha arbetat med frågor kopplat till CSR och COC. Vi ser även att du behöver ha internationell arbetslivserfarenhet, gärna från Asien. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Som person är du teknisk, lösningsfokuserad och prestigelös. Du är kommunikativ och coachande i ditt ledarskap. Du har en god planeringsförmåga, tar initiativ samt är en lagspelare där din roll kan vara både projektledare och projektdeltagare. Du är en serviceinriktad person som brinner för att hjälpa andra i organisationen med din expertis.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;




Anastasia Almasidis – anastasia.almasidis@unikresurs.se, 0790–984164
Frida Stern – frida.stern@unikresurs.se, 0704–106395
Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 maj 2024

QHSE Manager

QHSE Manager

12 april 2024

Chef för enhet processutveckling

Chef för enhet processutveckling

8 maj 2024

6 maj 2024