Kvalitetskoordinator

Kvalitetskoordinator

Arbetsbeskrivning

Camp Scandinavia AB är en av Nordens ledande aktörer inom ortopedteknik. Vi utvecklar, tillverkar och distribuerar ortopedtekniska hjälpmedel både lokalt och internationellt. Tillsammans med våra systerbolag i koncernen tar vi ansvar för hela kedjan, från idé till produktion och vidare till patienten.
Moderbolaget Allard Support for Better Life äger bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Hela koncernen har ca 300 anställda och vi är inne i en spännande tillväxtresa. Vi som jobbar i koncernen brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”.
 


Kvalitetskoordinator
Vill du jobba verksamhetsnära med att förbättra koncernens produkter och serva såväl kunder som producenter? Vi har kvalitetscertifikat för såväl ISO 9001 som ISO 13485 och nu startar resan mot miljöcertifiering enligt ISO 14001. Vi söker dig som kan hjälpa till att upprätthålla våra nordiska system och säkra att våra produkter fungerar väl för kunder och patienter.
Den nya tjänsten ingår i avdelningen för produktutveckling. Utvecklingsavdelningen är en stödfunktion till samtliga bolag i koncernen och du kommer att samarbeta med representanter för produktion, logistik och kundsupport. Vi ser också ett nära samarbete med produktchefer och regulatoriskt ansvarig. Dina arbetsuppgifter i tjänsten kvalitetskoordinator innebär att du blir ”spindeln i nätet” för många frågor i allt från inleveranskontroll till uppföljning av avvikelser som rapporteras i vårt verksamhetssystem eller affärssystem. Du kommer att driva arbetet med att hantera produktavvikelser, inkludera producenter i åtgärdsaktiviteter samt att dokumentera utfall och beslut.
Utöver ovan kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
·        Följa upp och hantera avvikelser som rapporteras via verksamhetssystemet eller direkt från kund.
·        Samarbeta med produktchefer och produktionsenheter vid kvalitetsåtgärder.
·        Stödja funktionerna inköp och lager vid inleveranskontroller.
·        Vara behjälplig då processägare behöver stöd och hjälp i relation till kvalitetssystemet.
·        Dokumentera åtgärder och resultat.
Vem är du ?
-         Du har tidigare arbetat med och har erfarenhet av ISO 9001 och ISO 14001.
-         Det är en fördel om du arbetat med internrevision i dessa system.
-         Du har kunskap om ISO 13485.
-         Har du arbetat med medicintekniska produkter i kliniskt eller kommersiellt syfte så är detta meriterande.
-         Flytande i svenska och engelska eftersom dokumentationen sker på bägge språken.
Då det gäller dina personliga egenskaper vill vi highlighta din förmåga och ditt intresse av att arbeta i team samt att du har bra struktur i ditt tänk och arbetssätt. Du tar ett stort ansvar för leveransen och driver själv olika aktiviteter för att nå målen. Du är van vid att följa instruktioner och rutiner och även att förbättra processer.
 
 
 
Som företag kan vi erbjuda våra medarbetare riktigt bra förmåner bl.a. arbetar vi 37,5 timmar/vecka och eftersom vi har fokus på en hälsosam arbetsplats har vi även generösa friskvårdsbidrag. Tjänstens omfattning är heltid. Placering är på utvecklingsavdelningen som är lokaliserad i häftiga lokaler i norra Helsingborg. En del resor förekommer i tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten
+46 40 6655105

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camp Scandinavia AB Helsingborg
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön

Besöksadress

Kabingatan 38
None

Postadress

Kabingatan 38 254 67 Helsingborg
Helsingborg, 25467

Liknande jobb


7 juni 2010

Kvalitetskoordinator

9 november 2010

Six-Sigma Manager

9 juli 2010