Kvalitetskoordinator

Kvalitetskoordinator

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kvalitetsarbete? Nu har du chansen att jobba med att främja kvalitetsutveckling för Högskolan Kristianstad.

Kvalitetskoordinator är ett roligt arbete med många kontakter inom och utanför högskolan. Låter det lockande? Välkommen med din ansökan.

Högskolegemensam stödverksamhet är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.

Som kvalitetskoordinator blir du en del av Högskolekansliet med 18 medarbetare. Kansliet är en högskoleövergripande resurs och en stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor. 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som kvalitetskoordinator innebär främst att stödja och främja kvalitetsarbete och kvalitetsutveckling inom högskolans verksamhet. I tjänsten ingår att stödja högskolans kvalitetsutvecklare i implementeringen och utvecklingen av det interna kvalitetssystemet. Du koordinerar planering och genomförande av utbildningsutvärderingar. Det ingår också att vara kontaktperson gentemot Universitetskanslersämbetet (UKÄ) samt ansvara för rutiner och koordinering vid UKÄ:s utvärderingar.

Omvärldsbevakning och samverkan med kollegor inom ramen för lärosätessamarbetet Lärosäten Syd är en del av arbetsuppgifterna. Till arbetsuppgifterna hör även att skapa struktur för information om kvalitetsarbetet på högskolans intranät och externa webbplats och att hålla dessa uppdaterade. Visst administrativt stöd i kvalitetsfrågor ingår.

Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning och erfarenhet av kvalificerat handläggnings- och utredningsarbete. Har du erfarenhet av kvalitetsarbete i större organisation är det meriterande. Du kan hantera Officepaketet och kan kommunicera bra både muntligt och skriftligt på svenska. Engelska är en merit.

I arbetet som kvalitetskoordinator är det viktigt att du samarbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta initiativ. Självklart är du kvalitetsmedveten. Du behöver kunna se helheter, se din del och bidra till verksamhetens bästa. Det är viktigt att du är noggrann och medveten om mål och kvalitetsstandard och att man lever upp till dessa. Din problemlösande analysförmåga är god. 

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid under cirka ett år med start 2022-03-01 eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2021-10-27.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 oktober 2021

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Universitetsadjunkt i arabiska, 50%

Universitetsadjunkt i arabiska, 50%

10 maj 2024

Universitetsadjunkt i MKV med inriktning journalistik

8 maj 2024

8 maj 2024