OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Vuxenförvaltningen ansvarar för vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning. Detta sker på uppdrag av vuxennämnden och utifrån mål, policydokument, riktlinjer och gällande lagar.
Bellmangsplan är ett trapphusboende för brukare med psykiska funktionsnedsättningar varav flertalet börjar bli äldre. Vi har idag 11 brukare och arbetsgruppen består av 6 medarbetare varav hälften är beteendevetare och andra hälften boendestödjare. Arbetet med brukarna utförs i kontaktpersonal team och vi arbetar mot att brukarna ska kunna få ett självständigt liv.
Vi söker nu en kvalitetssäkringssamordnare som trivs i en central och övergripande roll. Vi hoppas att du som söker har ett stort intresse för nedanstående arbetsuppgifter och ett genuint intresse för målgruppen.
Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetssäkringssamordnare har du nära kontakt med både brukare och övriga medarbetare. Samverkan med boendets sjuksköterska är en självklarhet gällande målgruppen. Du samverkar även med andra kvalitetssäkringssamordnare inom socialpsykiatri gällande utvecklingsfrågor och erfarenhetsutbyte. Du kommer bla att arbeta med följande:
• Driva och ansvara för enhetens utvecklings- och kvalitetsarbete.
• Utveckla och upprätthålla kvalitetssäkringssystem gällande brukarnas rehabilitering/habilitering.
• Vara stödfunktion för personalgruppen gällande planering, arbetssätt, metod och genomförande med utgångspunkt i individuella genomförandeplaner.
• Samverka med andra aktörer såväl internt som externt.
• Delta i det dagliga omvårdnads- och habiliterings-/rehabiliteringsarbetet.
• Social dokumentation i Viva.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen som beteendevetare, socionom eller likvärdig utbildning inom socialt arbete. Har du läst kurser inom KBT, ESL, MI eller inom funktionsnedsättningar är det meriterande. För den här rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med personer med psykisk funktionsnedsättning. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av social dokumentation, gärna från VIVA. Då du stöttar arbetslaget med dokumentation och har det övergripande ansvaret kring brukarnas dokumentation behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna roll är det viktigt att du är drivande, utvecklings- och lösningsinriktad samt flexibel. Du har en fallenhet för social dokumentation och stöttar dina medarbetare på ett pedagogiskt och prestigelöst sätt. Vidare kan du behålla behärskningen i stressade situationer och har en empatisk förståelse för andra.