Kvalitetssäkringssamordnare till Enhet 5 inom Socialpsykiatrin

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Hjälp i hemmet är en del av socialpsykiatrin som verkställer beslut om hemtjänst och/eller boendestöd för personer med psykiska funktionsnedsättningar i ordinärt boende. Vi utgår från Pressargatan där vi har vårt kontor. Vi är en arbetsgrupp på ca 20 personer som är drivna och som siktar framåt. I dagsläget har vi ca 100 aktuella brukarärenden.

ARBETSUPPGIFTER
På enhet 5 inom socialpsykiatrin arbetar vi för att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder frihet under ansvar där du ges möjlighet att påverka din arbetssituation. Vill du arbeta för att personer med psykisk funktionsnedsättning ska känna sig mer delaktig i samhället? Drivs du utav att utveckla verksamheter och skapa en god arbetsmiljö i syfte att höja kvalitén för såväl medarbetare som brukare? Är din styrka att pedagogiskt konkretisera mål och visioner samt att handleda medarbetare? Då kommer du garanterat att trivas hos oss!

Hos oss arbetar vi med brukaren med utgångspunkt i dennes hem. Vi utför insatser i hemmet men även utanför i syfte att brukaren ska bli mer delaktig i samhället. Du och medarbetarna bedriver det pedagogiska utvecklingsarbetet med utgångspunkt i de individuella genomförandeplanerna. Arbetet sker målinriktat och i samverkan med interna och externa aktörer samt anhöriga. Du entusiasmerar medarbetare och utvecklar nya arbetssätt där du tillsammans med dina kollegor håller den etiska diskussionen levande på arbetsplatsen. Du ser utveckling och förbättring som naturliga delar i ditt arbete där det är en självklarhet att arbeta motivationshöjande för att skapa förutsättningar till en självständig arbetsgrupp. Du är en stödfunktion för personalgruppen när det gäller planering, dokumentation, arbetssätt och metoder.

Du kan förvänta dig ett varierat arbete där det kommer krävas att du eftersträvar en bred kompetens hos både dig själv och dina medarbetare. Hos oss är det viktigt att våra medarbetare utvecklas. Vi erbjuder handledning och tillsammans med din chef får du möjlighet att planera din kompetensutveckling utifrån de utbildningar vi erbjuder. Arbetstiden är dagtid måndag till fredag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som exempelvis beteendevetare, socionom, socialpedagog eller motsvarande. Vi vill att du har erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen psykiska funktionsnedsättningar. Du är väl förtrogen med social dokumentation och vi ser gärna att du i tidigare arbeten haft en pedagogisk roll. Dokumenterad utbildning i MI, ESL eller KBT är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver en ödmjuk tydlighet där du förmedlar ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Som person är du prestigelös och trivs i en självständig roll men ser fördelarna med att arbeta i team. Du planerar och följer systematiskt upp ditt arbete genom gemensamt bestämda riktlinjer.

Då det ingår att köra bil i tjänsten behöver du ha B-körkort. Bilar finns att tillgå på enheten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


15 maj 2024

Vikarierande boendestödjare inom LSS

15 maj 2024

Boendehandledare

Boendehandledare

15 maj 2024