Kvalitetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Kvalitetssamordnare
till Servicekontoret i Borås Stad
Sista ansökningsdag: 29 juni 2006
Servicekontoret är en kommunal teknisk utförare med tyngdpunkt på anläggnings- och byggverksamhet.Dessutom finns servicefunktioner som verkstad, tryckeri och fordonspool.Servicekontoret med cirka 270 anställda arbetar under företagsliknande former med i huvudsak andra kommunala förvaltningar som beställare.Kontoret har inte någon traditionell budgettilldelning utan omsättningen på cirka 225 Mkr skapas uteslutande genom intäkter från beställare av kontorets tjänster.
Förvaltningen är sedan 2005 kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2000.Under 2007 flyttar verksamheten till nya lokaler i närheten av Knalleland.

Arbetsuppgifter: Vår nuvarande kvalitetssamordnare går i pension under hösten.Vi söker därför dig som är intresserad av att arbeta med kvalitets- och certifieringsfrågor.På sikt har vi för avsikt att utveckla ett miljöledningssystem för att även kunna bli ISO certifierad inom miljöområdet.Din uppgift blir att med hjälp av engagerade kvalitetsrevisorer utveckla och revidera Servicekontorets kvalitetsledningssystem.I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för kontorets förslagsverksamhet och utredningsarbete av allmän karaktär.

Kvalifikationer: Som kvalitetssamordnare förväntar vi oss att du har:

*erfarenhet från kvalitetsarbete i privat eller offentlig miljö
*ett levande intresse och engagemang för kvalitets- och miljöfrågor
*förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv
*lämplig högskoleutbildning
*förmåga att självständigt driva projektarbeten

Välkommen med din ansökan och bifogade merithandlingar till Servicekontoret, Personalfunktionen, 501 80 BORÅS, senast den 29 juni 2006.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006