Kvalitetssamordnare intäktskontroll till Offentlig Verksamhet

Kvalitetssamordnare intäktskontroll till Offentlig Verksamhet

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet som Controller och vill arbeta i en projektbaserad roll? Vill du arbeta i en offentlig verksamhet? Då kan detta vara tjänsten för dig! 

Om tjänsten
I rollen kommer du att ansvara för att:
• Kvalitetssäkra underlag för fakturering.
• Ta fram gemensamma processer och rutiner för våra olika varianter av underlag för fakturering.
• Agera avdelningens kontakt mot ekonomifunktionen.
• Säkerställa att alla typer av abonnemang sammanställs korrekt i fakturaunderlag.
• Vara stöd åt verksamhetschefer och enhetschefer i arbetet med fakturaunderlag.
• Samverka med andra relevanta roller inom förvaltningen och inom avdelningen.

Avdelningens tjänster faktureras månadsvis via ekonomifunktionen. Inför fakturering sammanställer avdelningen fakturaunderlag som speglar vad kunden använder för tjänster och den volym som avropas. Det finns olika typer av abonnemang där underlag utanför tjänsterna också sammanställs.

Exempel på sådana abonnemang är:
• Direktfakturering hårdvara
• Välfärdstelefoner
• Direktfakturering licenser där licens ej ingår i tjänst (ex tillägg till Micrsoft365 som Visio).

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt och omfattningen av uppdraget är 100% av en heltid under perioden 1 maj 2024 till 31 december 2024 med eventuell möjlighet till förlänging.

Arbetet kan utföras delvis på distans. Krav är 50% fysisk närvaro per vecka.

Om dig
För den här tjänsten ser vi att du uppfyller följande kriterier:
• Minst gymnasieekonom
• 3-5 års arbetserfarenhet grundläggande ekonomi
• 2-4 års arbetserfarenhet med ekonomi inom leverans av IT-tjänster (tjänsteekonomi)
• 2 års erfarenhet av arbete med Excel inom ekonomi
• Generell erfarenhet och kompetens av processarbete.
• 2-4 års erfarenhet av arbete med fakturering, faktureringsunderlag och arbete med intäkter

Vi ser även att det är meriterande om du har:
• Kompetens inom Power BI
• Projektledarerfarenhet
• Expertkompetens inom Excel, makron och funktioner
• Erfarenhet av Service Now

Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2024
  • Ansök senast: 18 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Interim Business Controller 50% i Bålsta

Interim Business Controller 50% i Bålsta

30 april 2024

29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024