Kvalitetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Kvalitetsutvecklare
till omsorgsförvaltningen, kansliet.Ref nr 27 S/08.

Omsorgsförvaltningen befinner sig i en spännande tid med höga ambitioner inom verksamhetsområdet och vi prioriterar arbetet med personal, kvalitet och ekonomi.Vår kvalitetsutvecklare går nu i pension och vi söker därför en efterträdare.

Förvaltningen leds politiskt av en Omsorgsnämnd med ansvar för äldreomsorg och handikappomsorg/psykiatri och en Socialnämnd med ansvar för Individ- och familjeomsorg.Verksamheterna omsätter 386 mkr och sysselsätter 1200 personer.
Du kommer att bli underställd förvaltningschefen och din placering blir i kansliet som rymmer expertfunktioner när det gäller frågor som rör kvalitet, myndighetsutövning, hälso- och sjukvård, ekonomi, personal, utbildning och data/IT.
Du som vill jobba med oss skall har en god omvärldsorientering och vana att arbeta med dator.Som person vill vi att Du är utåtriktad, prestigelös, strukturerad och kommunikativ.En bra portion humor skadar inte.Du är bra på att identifiera och entusiasmera de nyckelpersoner i organisationen och hos våra samarbetspartners som kan främja ett gott förändrings- och utvecklingsarbete.Du har god samarbetsförmåga och lust att pröva och utveckla nya arbetsformer.Du är rutinerad datoranvändare och har en god förmåga att uttrycka Dig pedagogiskt och enkelt i både tal och skrift, vilket kräver goda kunskaper i svenska språket.Vi tillämpar personlighetstest före anställning.

Arbetsuppgifter:
Vägledande för uppgiften är de krav som ställs i lagstiftningen samt socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om kvalitetssystem inom hälso- och sjukvård, inom omsorgerna om äldre och funktionshindrade samt inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg.Utifrån denna grund blir Din uppgift att organisera och utveckla ett aktivt och strukturerat kvalitetsarbete samt samordna genomförandet av olika aktiviteter i syfte att utveckla kvaliteten.Självklart står den enskilde brukaren i fokus för vårt kvalitetsutvecklingsarbete.Uppföljning och utvärdering utgör en naturlig del i arbetet.

Kvalifikationer:
Vi vill att Du har högskoleexamen inom relevant område.Bred erfarenhet från förvaltningens ansvarsområden och kunskap om den lagstiftning som styr våra olika verksamheter samt erfarenhet från utvecklings- och förändringsarbete är nödvändig.Självklart värdesätter vi gedigna kunskaper om effektiva strategier, metoder och hjälpmedel inom kvalitetsområdet.Erfarenhet från kvalitetsutvecklingsarbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvård ser vi som särskilt meriterande.

Upplysningar:
Christel Jönsson, förvaltningschef, tel 0454-817 01.
Mona Persson, t f kvalitetsutvecklare, tel 0454-817 23.

Fackliga företrädare:
Ingvor Lindh, SACO, 0454-819 78.
Lena Reissig, Vårdförbundet, tel 0454-814 78.
Ylva Eriksson, Kommunal, 0454-811 90, 811 92.

Övrigt:
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.Tillträde snarast eller enl överenskommelse.Körkort erfordras

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Doris Zetterqvist
0454-30 75 80
SACO Margareta Svensson
0454-819 78
Vision Agneta Gårdesten
0454-30 77 09
Vårdförbundet Anita Brorsson
0454-30 78 42
Verksamhetchef Hälso-och sjukvård Ing-Britt Håkansson
0454-810 70
FSA Margareta Svensson
0454-819 78
Verksamhetschef Hälso-och sjukvård Ing-Britt Håkansson
0454-810 70
LSR Emma Andersson
0454-30 71 50
Enhetschef Lavona Johansson
0454-817 47
SSR Claudia Hahn-Johansson
0454-817 33

Sammanfattning

Besöksadress

Rådhuset
None

Postadress

None
KARLSHAMN, 37481

Liknande jobb

Risksamordnare med inriktning välfärdsbrottslighet

Risksamordnare med inriktning välfärdsbrottslighet

30 mars 2022

URVAL - KVALITETSTEKNIKER

19 maj 2010

Controller/Kvalitetssamordnare

13 augusti 2010