Kvalitetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsnämnden är en beställarnämnd som med hjälp av vård- och omsorgskontoret ansvarar för att erbjuda äldre personer och personer som har funktionsnedsättning service och omsorg av god kvalitet.Vård- och omsorgskontoret söker en kvalitetsutvecklare, som ska ha som huvuduppgift att arbeta med övergripande kvalitetsfrågor såväl internt som externt.Som kvalitetsutvecklare ingår du i den administrativa avdelningen på vård- och omsorgskontoret, där även registrator, utredare, kommunikatör, nämndsekreterare, avtalssekreterare och anhörigkonsulent arbetar.På vård- och omsorgskontoret finns också verksamhetscontroller, medicinskt ansvarig sjuksköterska och ekonom, samt en myndighetsavdelning med biståndshandläggare, LSS-handläggare och bostadsanpassningskonsulenter.I arbetsuppgifterna ingår till exempel att: * utveckla och upprätthålla ledningssystem för kvalitet * arbeta med intern kvalitetsutveckling och kvalitetssäkring på kontoret * driva och samordna nämndens kvalitetsutvecklingsfrågor gentemot de olika utförarna * ansvara för årlig brukarundersökning * ansvara för underlag för kvalitetsutmärkelser * ansvara för uppgiftsinsamlingar (t ex nyckeltal och kvalitetsbeskrivningar) * föredra ärenden för nämnden I arbetet ingår även annat utredningsarbete och projektledning inom nämndens ansvarsområde.Tjänsten ställer höga krav på samarbete med andra och innebär mycket kontakter såväl inom kontoret som externt.***** Kvalifikationer ***** Vi söker dig som har ett genuint intresse av att driva och samordna utvecklings- och kvalitetssäkringsfrågor.Du arbetar strategiskt och är drivande, men är också duktig på att lyssna och samarbeta.Du har relevant akademisk utbildning och god erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg.Du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsutveckling och utredningsarbete.Du är van att självständigt planera ett långsiktigt arbete, har god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt.Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, goda datakunskaper och behärskar Officepaketet.Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och av att arbeta i en politiskt styrd organisation.Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med upphandlingar/konkurrensutsättning i någon form.Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.***** Anställning ***** Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.Provanställning kan komma att tillämpas.Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Sammanfattning

Postadress

Allfarvägen 31
Sollentuna, 19186

Liknande jobb


Risksamordnare med inriktning välfärdsbrottslighet

Risksamordnare med inriktning välfärdsbrottslighet

30 mars 2022

URVAL - KVALITETSTEKNIKER

19 maj 2010

Controller/Kvalitetssamordnare

13 augusti 2010