Kvartersansvariga med hög servicekänsla

Kvartersansvariga med hög servicekänsla

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.



Att det är helt, rent och välskött i och kring våra fastigheter är en självklarhet för dig som kvartersansvarig. Ditt uppdrag är att leverera Sveriges bästa boendeupplevelse till hyresgästerna i ditt område och en stor del av din vardag har du kontakt med hyresgäster, entreprenörer och leverantörer.

Intresse för fastigheter och boende krävs för att göra ett gott arbete. Du ansvarar för inkommande felanmälningar och att utföra reparationer i lägenheter och i allmänna utrymmen. Ronderingar gällande skötsel utförs enligt schema för kundnytta, fastighet och myndighetskrav.

Arbetsuppgifter
Som kvartersansvarig arbetar du i team med boendeutvecklare, områdesutvecklare och teknisk förvaltare samt andra stöttande funktioner i organisationen. Uppdraget är att gemensamt och tillsammans ge den bästa servicen åt våra hyresgäster samt vårda och underhålla våra fastigheter.

I din roll som kvartersansvarig kan du komma att ingå i vår interna jourgrupp vilket innebär beredskap kvällar och helger enligt schema.

Kvalifikationer (rubrik)
Du som söker ska ha gymnasiekompetens och erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du även har fastighetsvärds- eller fastighetstekniskutbildning. 
För Helsingborgshem är det viktigt att våra kvartersansvariga har god kundförståelse, hög servicenivå samt kunskap om skötsel och reparationer. Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete är meriterande.

Därtill är du en van datoranvändare, gärna med erfarenhet av något kundstödsprogram. Du kan med lätthet uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Om du är flerspråkig är detta meriterande. Du trivs med att arbeta fysiskt och du är en relationsbyggare till såväl hyresgäster, kollegor som samarbetspartners.

B-körkort är ett krav. 

Vi söker dig som:

-        drivs av att arbeta i en bred roll med många kontaktytor och stort eget ansvar  
-        har ett serviceorienterat förhållningssätt med känsla för helhet
-        är lösningsorienterad, flexibel och lyhörd
-        uppskattar rutiner och struktur
-        är social och gillar att samtala med hyresgästerna i ditt område
-        är självgående och drivande med blick för helt, rent och välskött
-        är bra på att planera, prioritera och strukturera ditt arbete
-        vill vara med och arbeta för mycket nöjda kunder genom att skapa attraktiva stadsdelar

Kontaktinformation
Jessica Eke Klinteman, HR-generalist

Arbetsplats
Drottninggatan 136B

254 33 Helsingborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgshem AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 19 februari 2021

Besöksadress

Drottninggatan 136 B
None

Postadress

Box 3055
HELSINGBORG, 25003

Liknande jobb


Facility Leader

17 maj 2024

17 maj 2024

Fastighetsskötare/Fastighetstekniker

Fastighetsskötare/Fastighetstekniker

16 maj 2024