Kvartersvärd

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll. Just nu söker vi två kvartersvärdar som vill vara med och påverka, driva vårt arbete framåt och vara med och bidra till ett ännu bättre Västerås.

Som kvartersvärd är du relationsbyggaren som ska skapa bra kontakter med Mimers kunder men även med entreprenörer, myndigheter, förvaltningar och föreningar. Du arbetar i ett team som har gemensamt ansvar för drift, tillsyn och utveckling av ett specifikt område, samt ett ekonomiskt ansvar för fastigheterna i området och att ni gemensamt följer budget.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

- Ansvara för/utföra reparationer som tilldelas via serviceanmälan
- Ansvara för kvaliteten på utförda reparationer
- Utföra ronderingar i ditt området/fastigheter
- Ansvara för förberedelserna och genomförandet av kundens in-och utflytt
- Hantera och utreda störningsärenden
- Driva lokala projekt som utvecklar området
- En stor del administration som hantering av fakturor och arbetsorder mm
- Besvara frågor och funderingar från kunder vid ex bomöten, personliga möten, mail och telefon
- Mycket samarbete med våra entreprenörer


PROFIL

Utbildning

- Relevant gymnasieutbildning

Kompetens och yrkeserfarenhet

- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med service mot kund
- Praktiskt sinnelag och meriterande med erfarenhet av byggnation
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God datorvana, goda kunskaper i Officepaketet samt vana att arbeta i olika IT-system


Personliga egenskaper

Relationsskapande, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller dem.

Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt att man lever upp till dessa.



Tjänsten är tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 30 november 2021, men urval kan komma att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024

10 maj 2024