KYC-administratörer sökes till kund i Stockholm!

KYC-administratörer sökes till kund i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och strukturerad person med tidigare erfarenhet inom AML/KYC? Då har vi tjänsten för just dig!

Vår kund expanderar just nu avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier. Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete.

Kunden söker flertalet KYC Administratörer till en helt ny arbetsgrupp på avdelningen Middle Office.Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.

I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. Som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder.

Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta följande;

* Kontakta kunder och begära in information
* Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
* Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
* Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med uppstart i mitten av augusti och förväntas fortlöpa i sex månader med chans till förlängning därefter. För bästa möjliga uppstart inleds tjänsten med en gedigen introduktion.

Din profil
* Har minst 1 års erfarenhet av AML/KYC

* Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen

* Har goda kunskaper i Office-paketet

* Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna

* Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande

För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och du gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet hos kunden. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 17 juli 2020

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


8 maj 2024

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

8 maj 2024