L1 Teknisk Support - Svensktalande

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsen är på Dells Svenska kontor i Infra City - Upplands Väsby.Sökande måste tala flytande svenska och engelska. Erfarenhet - Telefon och service erfarenhet - Hög kunskap inom Microsofts operativsystem - Hårdvarukunskap - Förståelse för policys, guidelines och rutiner - Analytisk och pedagogisk förmåga Kompetens - Hög service känsla - Tekniskt intresse av att hålla sig uppdaterad av utvecklingen på marknaden.- Bra lagspelare, förstå sin egen roll i på vägen för ett vinnande team Meriterande Erfarenhet - 1 års erfarenhet från teknisk support miljö - 2 års erfarenhet av Client maskiner, hårdvara och mjukvara - Erfarenhet från kundservice miljö Utbildning/ Certifikat - PC tekniker utbildning - A+ och/ eller MCP Förväntan under provanställning - Minst ett industri certifikat (A+ och/ eller MCP) - Nå medel (eller bättre) team resultat i callcoaching utvärdering - Nå medel (eller bättre) team resultat i statistik för teamet.Dell är ett vinnande företag med stark tillväxt på den globala marknaden.Vi håller ett högre tempo än de flesta och att jobba hos oss är stimulerande, lärorikt och utmanande.Du som är beredd att ge mycket av dig själv har stora möjligheter till personlig utveckling och kommer att bli en del av ett vinnande team.Vi på Dell tror att våran framgång beror på Teamwork och möjligheten varje team medlem har att lära, utvecklas och växa.Du kommer att ingå i vårat Business Support klient team som består av industricertifierade tekniker.Du kommer att arbeta med att ge kvalificerad service och support till våra företagskunder via telefon och via "webex-on call" som är ett webbaserat mötes och remote administration tool.Arbetet innebär också koordinering av service och kontakt med våra servicepartners.Som L1 tekniker är du första kontakten för kunder som söker hårdvaru, operativsystem eller applikations lösningar. Vi söker dig som talar svenska flytande.Du talar och förstår engelska väl eftersom vi arbetar i en internationell miljö där all dokumentering sker på engelska.Du är utmärkt på kundhantering per telefon och är stark på felsökning, problemlösning och dokumentation av lösningar.Vi söker dig som är driftig och flexibel, som snabbt lär dig nya produkter och teknologier.Du tar för dig av kurser och labb-tid och delar gärna med dig av kunskap i ditt team.Du har kompetens inom pc hårdvara och operativsystem och gärna specialkompetens inom windows eller linux, certifieringar som MCP, A+ eller motsvarande är starkt meriterande.Du har en hög servicegrad - att fokusera på kunden är självklart för oss och är detsamma för dig.Du är resultatdriven supporttekniker och är en mycket viktig länk i vår organisation när det gäller att ge service till våra kunder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dell AB
  • 5 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 7 september 2006
  • Ansök senast: 7 oktober 2006

Liknande jobb


Medarbetare / Säljare

3 augusti 2010

Rekryteringsträff / Säljare

3 augusti 2010

Eventsäljare SKURUP

2 augusti 2010

2 augusti 2010