OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 64 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler.
Lägenhetsförvaltare Besiktning
Tycker du kombinationen av fastigheter och kundkontakt låter som en bra kombination? Frågar du oss är detta det bästa av två världar.
Kanske har du varit länge i byggbranschen och vill testa något nytt eller så kanske du är nyutexaminerad från ett fastighetsprogram. Oavsett vilken bakgrund du kommer in med är det viktigaste för oss att hitta rätt person som älskar mötet med våra nuvarande och blivande hyresgäster.
Beskrivning
Som lägenhetsförvaltare har du en central roll för Fabos nuvarande men även blivande kunder. Att jobba med utveckling av lägenheten, är att jobba på flera plan. Du ska kunna hantera drömmar mot verklighet, kalkyl mot hyra och även se det hållbara i lösningar som du och teamet tar fram.
Som lägenhetsförvaltare är du en del av ett team på fem personer som hanterar kundens resa från kontraktsskrivning till uppsägning. Du utgår från vårt kontor på Möllegatan i centrala Falkenberg.
Arbetsuppgifter
Lägenhetsförvaltare tar ett stort ansvar för våra lägenheter. Det innebär att hantera standardhöjningar som stämmer mot hyra för våra befintliga kunder samt planera för standardhöjningar i samband med lägenhetsbyten. Även lägenhetsbesiktningar i samband med in och utflyttning är en stor del av tjänsten. Som lägenhetsförvaltare har du mycket kontakt med våra hyresgäster i allt ifrån att informera om kommande projekt och renoveringar till nyckelhantering samt visningar av förråd, tvättstugor och garage. Detta och många fler arbetsuppgifter som nästan alltid utgår från lägenheten har du framför dig.
Du kommer att vara ett stöd till arbetet med utvecklingen av lägenheten ur en ekonomisk och hållbar synvinkel men även med en marknadsanpassad känsla samt jobba strategiskt med tillval, tillsammans med dina kollegor. Detta utvecklande arbete gör du tillsammans med funktionen uthyrare där ni tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla våra bostadsområden.
Kvalifikationer
Du är utåtriktad och positiv, en lösningsorienterad strateg med god förmåga för affärer och ett intresse av att lära känna marknaden. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du är social och kommunikativ. Du har lätt för att prata med kunderna både i telefon och ute på våra områden.
I perioder är det hög arbetsbelastning och det är viktigt att ha bra struktur och prioriteringsförmåga. Du behöver ha goda kunskaper i vanligt förekommande IT verktyg som tex Outlook, Word och Excel samt intresse för att vara med och utveckla våra digitala verktyg.
Erfarenhet från fastighetsbransch eller olika typer av bygg- och/eller renoveringsprojekt är av godo för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Villkor
Tjänsten är tillsvidare med eventuell provanställning till en början samt tillträde enligt överenskommelse. Körkort är ett krav då bilkörning förekommer i tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 27 augusti, intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla.
Övrigt
Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.