Lageransvarig till Martinsson Elektronik

Arbetsbeskrivning

Martinsson Elektronik söker nu en Lageransvarig med god samarbetsförmåga som förstår vikten av ordning och reda och har viljan att utvecklas tillsammans med dem. Är du en kvalitetsmedveten och aktiv medarbetare som tycker om att skapa långsiktig tillväxt och lönsamhet, så kan tjänsten som Lageransvarig på Martinsson Elektronik vara något för dig. Sök tjänsten redan idag för att få chans att bidra till företagets goda stämning!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Martinsson Elektroniks räkning en Lageransvarig till deras kontor i Hägersten utanför Stockholm. Martinsson Elektronik är ett elektronikföretag med lång erfarenhet inom elektronikbranschen. Man fokuserar på produktområdena displayer, inbyggda system och sensorer med viljan att kunna leverera så kvalitetsmässiga produkter som möjligt till sina kunder. Du kommer ges stora möjligheter att lära dig nya saker och få vara med och bidra med dina tankar och idéer. Du ingår i logistikgruppen som totalt är 4 personer och du rapporterar till Logistikchefen på Martinsson Elektronik.

Martinsson Elektronik månar om att medarbetarna ska ha ett aktivt kompetens- och erfarenhetsutbyte sinsemellan, vara motiverade i arbetet och trivas samt att alla är med och bidrar till den goda arbetsmiljön och företagets utveckling. I dagsläget är man ett 20-tal anställda, varav 10 av dessa är placerade på kontoret i Hägersten där du kommer att jobba.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga ansvar som Lageransvarig är att ansvara för lagerprocessen och flödet på lagret. Det innebär att operativt hantera in- och utleveranser samtidigt som du arbetar för att optimera lagerprocessen, planera lageryta och transporter samt att inventera. I rollen har du ett viktigt ansvar i att aktivt arbeta med kvalitetsinriktat förbättringsarbete och stor frihet att organisera och strukturera lagret samt leveranserna på det sätt som du ser är effektivast. Det innebär mer ingående att du kommer ta emot varor samt ankomstkontrollera och registrera inleveranser. När det gäller utleveranser bereder du och packar varor samt bokar transporter hos fraktpartners. Vidare innebär rollen även kontinuerlig inventering samt att hålla ordning på lagerytor och arbetsplats. En viktig del av tjänsten är att förstå hela lagerprocessen så att koordinering och effektivisering av leveranser sker så smidigt som möjligt för ett förbättrat flöde på lagret.

Tjänsten passar dig som tycker om att aktivt i att bidra med idéer och tankar kring effektivisering och förbättring och som vill komma till en långsiktig och trygg arbetsplats. Gissningsvis har du jobbat inom lager och logistik tidigare men är nu redo att ta nästa steg i din karriär och att få ta ett större ansvar.

VI SÖKER DIG SOM
Har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager eller med liknande arbetsuppgifter samt har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.


* Har goda kunskaper inom pack- och materialstyrning
* Har truckkort för ledtruck
* Har flytande svenska och engelska i tal och skrift krävs, då arbete dagligen kommer ske i båda dessa språk
* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och med Office-paket


Som person är du positiv och engagerad med viljan och förmågan att lära dig nya saker samt att arbeta utvecklings- och förbättringsorienterat. Rollen är självständig, men med ett stort fokus på att kunna ta ett helhetsperspektiv och att förstå företagets ambitioner och visioner och att kunna se hur lagerfunktionen spelar en viktig roll i det arbetet. Därför är det avgörande att du har förmågan att arbeta både självständigt samt i samarbete med andra. För att trivas i rollen så är du en person som tycker om att ta egna initiativ och inte tvekar på att lyfta dina idéer och tankar kring förbättring och effektivisering när du ser sådana möjligheter. Du sitter inte och väntar på att saker och ting ska hända utan är proaktiv i din approach. Självklart är det också viktigt att du har en naturlig känsla för struktur och ordning då det är av största vikt att produkterna på lagret hanteras på ett strukturerat sätt, och att in- och utleveranser håller de tidsramar och den kvalitet som Martinsson Elektroniks kunder förtjänar och förväntar sig. För att trivas på arbetsplatsen är du en ödmjuk och glad kollega som sprider positiv energi.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Lön: Fast lön enligt överenskommelse
* Placering: Hägersten, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Malin Andersson, Rekryteringsadministratör 08-562 467 06
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Martinsson Elektronik har lång erfarenhet som agenturföretag inom elektronikbranschen. De erbjuder ett nischat produktsortiment där med fokus inom produktområden som Displayer, Embedded, Sensorer och Skrivare. De samarbetar med ledande leverantörer av välkända varumärken inom elektronikindustrin, där de med en välutvecklad logistikhantering säkerställer kundernas behov av hög leveransprecision. På Martinsson arbetar de efter kärnvärdena rätt produkt, till rätt kund i rätt tid med rätt information. Dessa värden genomsyrar det dagliga arbetet för alla inom organisationen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Kontorstider
  • Publicerat: 27 februari 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


SSAB - Contract manager Warehousing

SSAB - Contract manager Warehousing

1 juli 2022