Lagermedarbetare med inköpsansvar till TK Elevator

Lagermedarbetare med inköpsansvar till TK Elevator

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en nyckelspelare i ett mindre lagerteam hos en global aktör inom hissar och rulltrappor? TK Elevator söker nu efter en lagerarbetare med inköpsansvar till deras team i Stockholm. Här kombinerar du struktur, teknik och innovation i en avgörande roll. Är du en engagerad person som har erfarenhet av lagerarbete och logistik, och tycker om att arbeta med flöden och system? Då kan detta vara rollen för dig.

OM TJÄNSTEN
I denna roll får du arbeta hos en ledande aktör inom hiss- och rulltrappsbranschen med fokus på innovation, säkerhet och hållbarhet. Företaget förflyttar över en miljard människor dagligen och erbjuder tjänster inom nyinstallation, modernisering, service och reparation.

Som lagermedarbetare med inköpsansvar blir du en del av ett erfaret team på företagets 600 kvm stora lager i Skärholmen, nära kontoret. Dina uppgifter inkluderar hantering av reservdelar, in- och utflöde av artiklar, samt koordinering av leveranser. Du kommunicerar främst via mejl med installationsplatser och samarbetar med deras tredjepartslager i Jordbro och ett mindre lager i Karlstad. Rollen innebär frihet under ansvar och fokus på att möta kundernas behov.

Övrigt:
- Arbetstider: 07–16
- Arbetskläder, skyddskor och annan nödvändig utrustning tillhandahålls av vår kund

Du erbjuds:
- Att börja som konsult under 6 månader med möjligheten att senare övergå till en fast anställning hos vår kund.
- Möjligheten att växa mot mer ansvar eller specialisering inom lager/logistik.
- Att arbeta på en arbetsplats med högt engagemang för att optimera och modernisera mobilitetslösningar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för in- och utflöde av artiklar, orderhantering och stöd till tekniker med reservdelar.
* Arbeta i Visma med att skapa och underhålla masterdata samt utveckla strukturer i lagersystemet.
* Utföra inköp och administrativt arbete kopplat till lager och logistik.
* Delta i lagerflyttar och säkerställa struktur och ordning i både fysiska och digitala lager.
* Samarbeta med tekniker och koordinera logistik med tredjepartslager och leverantörer.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2–5 års erfarenhet av lagerarbete, gärna från mindre lager.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta flöden i lagersystem.
- Har teknisk förståelse för att arbeta med reservdelar.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken dagligen internt och med leverantörer.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från hiss- eller rulltrappsbranschen.
- Grundläggande förståelse för Visma eller liknande lagersystem.
- Truckkort.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är en driven och erfaren person som har god kunskap inom området. Du är initiativtagande och har förmågan att arbeta både strukturerat och självständigt, samt att du säkerställer att uppgifter utförs effektivt och med hög kvalitet. Du är kommunikativ och social, vilket gör att du enkelt kan samarbeta med kollegor och leverantörer samt skapa goda relationer som stärker verksamheten. Din förmåga att kombinera noggrannhet med en lösningsorienterad inställning gör dig till en nyckelspelare i teamet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2025
  • Ansök senast: 1 april 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Avdelningschef Natt i Uppsala

Avdelningschef Natt i Uppsala

30 mars 2022

30 mars 2020

Platschef Halmstad

30 mars 2020

Arbetsledare Logistik

Arbetsledare Logistik

30 mars 2020