Lagersamordnare med IT-kompetens till second hand-verksamhet, 75%

Lagersamordnare med IT-kompetens till second hand-verksamhet, 75%

Arbetsbeskrivning

Svenska Röda korset
Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 550 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet.
Bomhus Röda Korskrets i Gävle driver en lokal Second Hand-butik som bygger på ideellt engagemang. Vårt överskott bidrar till nationellt och internationellt rödakorsarbete. Kärnan i Röda Korsets lokala engagemang är ideella insatser, och såväl frivilliga som anställda och arbetstränande arbetar tillsammans utifrån Röda Korsets grundläggande värderingar om humanitet och hållbarhet. Verksamheten leds ytterst av Bomhus Rödakorskrets styrelse.
Vi söker nu en lagersamordnare som ska ansvara för den dagliga driften på lager och inom transportverksamheten. I rollen ingår också ett ansvar för inköp, administration och hantering av IT-lösningar.
Om tjänsten
Som lagersamordnare är du ansvarig för att rutiner och processer sker i enlighet med intern policy gällande t.ex. arbetsområden som varuinflöde, lagerlogistik, återvinning och hantering av skänkta gåvor. I rollen som lagersamordnare ingår att skapa förutsättningar för frivilliga i secondhandverksamheten med fokus på lager/transport, rekrytera frivilliga, introduktion av frivilliga, arbetsleda, stötta och inspirera. Dina arbetsuppgifter består också av bland annat inköp, administration och hantering av IT-lösningar (t.ex. kassasystem och bredband).
Utöver det kommer du att arbeta med butikssäkerhet, rutiner för att säkerställa en god arbetsmiljö och att tillsammans med verksamhetschef driva det systematiska arbetsmiljöarbetet i butiken.
Om dig
Vi söker dig som:
Delar Röda Korsets värdegrund
Har erfarenhet av arbetsledning inom logistik, produktion eller lager
Har erfarenhet av att leda och driva projekt
Förstår ekonomiska sammanhang och kan leda människor med hjälp av finansiella nyckeltal
Har god IT-vana och är en van användare av Excel
Har hög social kompetens och förmåga att ge instruktioner, inspirera och stötta andra
Kan hantera ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt
Har körkort klass B eller högre

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet inom second hand/återbruk/återvinning
Erfarenhet från Röda Kors-rörelsen, som frivillig eller anställd

Vi tror att du:
Är en handlingskraftig, strukturerad och målinriktad person
Är en varm, nyfiken och modig ledare
Har ett stort fokus på sammanhållning och inkludering på arbetsplatsen

Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 75% tjänstgöringsgrad med tillträde snarast (eller enligt överenskommelse). Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Ambitionen är att tjänsten med tiden ska växa till en heltidstjänst. Tjänsten omfattas av kollektivavtalet "Tjänstemän i civilsamhället" tecknat mellan Fremia och Unionen.
Så här rekryterar vi
Vi välkomnar din ansökan senast den 15 januari. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen att kontakta verksamhetschef Marina Haugdahl på telefonnr 070-67 69 006 alt via e-post: marina.haugdahl@redcross.se om du har frågor om tjänsten. Kontaktperson för fackliga frågor är Gun Rova, telefonnr 076-1194431 alt via e-post: gun.rova@redcross.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bomhus Röda Kors krets Gävle
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Postadress

Norra Kungsgatan 21
Gävle, 80323

Liknande jobb


Arbetsledare sökes

Arbetsledare sökes

24 maj 2024

Arbetsledare - Jordbro

Arbetsledare - Jordbro

28 maj 2024

28 maj 2024