Långsiktig ekonomiassistent till leverantörsreskontra inom byggbolag!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker en ekonomiassistent för hyrrekryteringsuppdrag hos vår kund med start omgående. Du kommer att börja som konsult hos oss på SJR men vår kund har en tydlig avsikt att anställa på sikt. Du kommer att ingå i ett team om tre personer och vår kund sitter i hemtrevliga lokaler i västra Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen arbeta med helheten av företagets leverantörsreskontra, skanning av fakturor och kontantkvitton samt mycket kontakt med både projektledare och leverantörer. I rollen förekommer också allmänna kontorsuppgifter så som posthantering och svara i telefon. Utöver detta kommer du vara behjälplig med övergripande redovisning för ett av de mindre bolagen i koncernen cirka en dag i månaden.

Vi söker dig som ser en långsiktighet inom leverantörsreskontra. Du har relevant ekonomisk utbildning och erfarenhet av leverantörsreskontrans alla delar så som ankomstregistrering, scanning, kontering och definitivbokning. Vi ser positivt på erfarenhet av arbete i projektform och det är meriterande med erfarenhet från byggbranschen. Det är även ett plus om du tidigare har arbetat i ekonomisystemet Hogia.

Du är en ansvarsfull och självgående som person som trivs med att arbeta med frihet under ansvar. Vidare är du prestigelös, trygg i dig själv och inte rädd för att komma med idéer, fråga eller handla.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och bolaget har lokaler i västra Göteborg. Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider. Skulle du önska arbeta deltid på 75-80% fram till årsskiftet är det möjligt.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024