Länsstyrelsen söker kommunikativ webbutvecklare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Jönköpings län är en arbetsplats med cirka 260 medarbetare. Engageras du av samhällsfrågor och vill vara med och bidra till ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart samhälle utifrån ditt yrkeskunnande? Då kan Länsstyrelsen vara en arbetsplats för dig!
Vi är en arbetsplats med bred verksamhet där du har inflytande över ditt arbete och goda utvecklingsmöjligheter. Du har kontakter och samverkar med företag, kommuner, organisationer och medborgare i vårt län. Som medarbetare på länsstyrelsen är du en del i utvecklingen av samhället.





ARBETSUPPGIFTER
Är du en stjärna på kommunikation och duktig på webb? Vi söker just nu någon som vill bli en del av vårt nationella team och
som kan vara med och utveckla Länsstyrelsernas externa webbplatser och intranät.

Samtliga 21 länsstyrelser i Sverige samverkar kring webbfrågor och har inrättat en gemensam nationell webbförvaltning för våra externa webbplatser och intranät i vår gemensamma plattform.
Vi söker nu någon som vill ingå i det nationella teamet, och som vill vara med och utveckla länsstyrelsernas externa webbplatser, intranät och samarbetsytor.

ARBETSUPPGIFTER
Den nationella webbförvaltningen består idag av två arbetsgrupper, en grupp som jobbar främst med struktur och innehåll och en grupp som jobbar med funktioner och utveckling. I din roll som kommunikatör och webbutvecklare vill vi att du samordnar arbetsuppgifterna i gruppen om 8-9 personer som idag arbetar med funktionalitet.

Du ansvarar för att gruppens arbetsuppgifter genomförs och ser till att arbetet drivs framåt från idé till mål vad det gäller funktioner på externa webbplatsen och intranätet.

Du kommer att ha regelbundna kontakter med samtliga 21 länsstyrelser i frågor som rör webbfunktioner. Du har också kontakter med vår IT-avdelning och med externa IT-konsulter.

I uppdraget ingår i huvudsak:
• Förvalta länsstyrelsernas externa webbplatser, intranät och samarbetsytor
• Samordna funktionsgruppen
• Samla in önskemål om utveckling och prioritera utvecklingsinsatser
• Ta fram kravspecifikationer, både utifrån besökares och webbredaktörers behov
• Granska lösningsförslag
• Ta fram testfall och testa nyutvecklad funktionalitet
• Felhantering
• Delta i olika utvecklingsprojekt och samarbeten
• Ta fram riktlinjer och policys

Samtidigt som förvaltningsarbetet pågår genomförs ett projekt för att ta fram nästa generation av länsstyrelsernas externa webbplatser. Du kommer ha ett nära samarbete med projektledaren för det projektet.

Andra arbetsuppgifter inom den gemensamma webbförvaltningen kan också bli aktuella.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom Media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du ska vara van att jobba med webbpubliceringsverktyg och är en god kommunikatör. Som person har du ett transparent arbetssätt och mycket god förmåga att samarbeta. Du håller vad du lovar och får saker gjorda.

Vi ser också att du är drivande och självgående i dina arbetsuppgifter, och du söker gärna ny kunskap inom ditt område. Tekniskt intresse och nyfikenhet är en förutsättning.

Vi värdesätter att du ser möjligheter, är öppen för andras synsätt och arbetar lösningsfokuserat. Du kan fokusera på en sak i taget, men är mycket duktig på att se helheten. Det är en fördel om du är noggrann och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

KRAV PÅ ERFARENHET
Vi söker dig som har:
• erfarenhet från arbete med kommunikationsfrågor och du har tidigare arbetat med utveckling av webb och webbpubliceringsverktyg.
• kunskap och förståelse inom användbarhets- och tillgänglighetsfrågor.

Meriterande erfarenhet är:
• kunskaper inom kravställning, testning av webbpubliceringsverktyg.
• kunskap om UX (user experience), HTML och CSS.


ÖVRIGT
Länsstyrelsen i Jönköping är en arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Placeringsort är Jönköping, men arbetsort kan diskuteras. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. .
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Hamngatan 4 55186 Jönköping
None

Postadress

Hamngatan 4
Jönköping, 55186

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024