Länsstyrelsen söker processledare för betaltjänster

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 220 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av åtta enheter och ett ledningskansli. En av enheterna är Näringslivsenheten som har ett femtontal medarbetare. Enheten ansvarar för utvecklingsfrågor i länet genom det regionala genomförandet av Landsbygdsprogrammets projekt- och företagsstöd och länets hantering av bygdeavgiftsmedel. Den förvaltande myndigheten och sekretariatet för EU:s gränsöverskridande program Interreg V-A Sverige-Norge är placerad på enheten.

Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen har uppdrag att bevaka att länets invånare har tillfredsställande tillgång till grundläggande betaltjänster. För att bevaka och utveckla området kring betaltjänster söker vi nu dig som är intresserad av frågor kring kommersiell service och landsbygdsutveckling.

Tjänsten som processledare innebär bland annat framtagande och bearbetning av statistisk. Genomförande av fördjupade intervjuer och samråd med organisationer, företag och föreningar för kartläggning och sammanställning av material som ska utgöra underlag för kommande insatser. Du kommer även att arbeta som delprojektledare och kontaktperson för de rådgivningsinsatser som Länsstyrelsen erbjuder servicegivare i länet. Tjänsten omfattar även handläggning av investeringsstöd till kommersiell service.

Kvalifikationer

Du ska ha högskoleutbildning inom ekonomi eller annan samhällsorienterad inriktning, alternativt erfareneht som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av handläggning av EU-stöd och att kunna läsa och förså kompliceradde regelverk är meriterande, likaså värderas erfarenhet från servicefrågor på kommunal eller regional nivå högt.

Då du ska kunna växla mellan olika arbetsuppgifter ställs krav på att du är både självständig och flexibel. Det är viktigt att du är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Vi arbetar i en utpräglad IT-miljö och använder bland annat Office-programmen, Jordbruksverkets och Tillväxtverkets handläggningssystem. Du trivs att arbeta med administrativa uppgifter och är bra på att kommunicera i både tal och skrift.

Arbetet medför resor i och utanför länet varför körkort för personbil är ett krav.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan
Din ansökan vill vi ha senast 2016-07-17, märkt med diarienummer 112-4796-2016. 


Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Som regeringens förlängda arm på regional nivå har Länsstyrelsen som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024