Lanterna söker kontors- och ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Lanterna Education är ett internationellt snabbväxande utbildningsföretag som drivs av att effektivisera och förbättra lärandet på gymnasieskolor runt om i världen. Detta gör vi genom att bedriva kursverksamhet och genom att förse skolor, lärare och elever med individanpassad och interaktiv e-learning.

Lanterna Education har 15 anställda och kontor i London och i Stockholm. Vi har 10 års erfarenhet av utbildning, varav 3 år inom e-learning. Läs mer om oss på lanternaeducation.com

Nu söker vi dig som vill ansvara och utveckla vår ekonomifunktion. Då vi är i en stark tillväxtfas och värdesätter ordning och struktur söker vi dig som är ansvarstagande och har ett inneboende driv och viljan att utveckla och forma det växande företaget. Vi är ett ungt och drivet gäng och kan garantera att du kommer trivas på arbetsplatsen och med arbetsuppgifterna!

Ansvarsområden
Du kommer att ansvara för vår ekonomifunktion vilket innefattar:

- Heltäckande ansvar för vår redovisning i Sverige och Storbritannien.
- Genomföra månadsavstämningar, göra budgetanalyser och -uppföljningar
- Kundfakturor, leverantörsfakturor, avstämningar av reskontra och bankkonton
- Kundinbetalningar samt redovisning av utlägg och kreditkortsräkningar
- VAT-/momsredovisning
- Löneadministration
- Förbereda årsbokslut
- Vara delaktighet i utveckling och förbättring av rutiner och processer

Du kommer även ha ett administrativt ansvar för bland annat:

- Personaladministration såsom mailkonton, mobilabonnemang, pensionsavtal etc.
- Inköp av kontorsmaterial och sändningar av paket
- Fungera som kontaktperson för leverantörer och kunder
- Vara behjälplig i verksamheten och på kontoret vid behov

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du antingen har relevant utbildning eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen är du noggrann, analytisk, strukturerad och självgående och som person är du ansvarstagande, driven och prestigelös. Vi söker dig som är flexibel och lösningsorienterad med en vilja att utveckla och förbättra verksamheten och våra processer. Vårt företagsspråk är engelska och därför det viktigt att du har mycket goda kunskaper både i tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet och har du tidigare arbetat i ekonomisystem är det ett plus.

Din ansökan
Vi välkomnar dig till en snabbrörlig och internationell arbetsmiljö fylld med ambitiösa och smarta kollegor. Som en del av vårt team kommer du ständigt bli utmanad, ha roliga arbetsuppgifter och utveckla dig själv, samtidigt som du kan följa företagets utveckling runt om i världen. Tror du att du skulle trivas med detta och samtidigt göra ett exceptionellt arbete så ser vi fram emot att lära känna dig bättre.

Skicka din ansökan till maria.zetterstrom@weselect.se så ses vi kanske snart. Ansökningarna hanteras löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Maria Zetterström, tel. 0707-21 01 21. Sista ansökningsdag är 16 maj 2014.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Erjeby
0707 - 21 03 06
Maria Edwertz
0727-260018
Rekryterare Maria Edwertz
0727-260018
Karin Erjeby
0707-210306
Maria Edwertz
0727 ? 26 00 18
Karin Erjeby
0707-210306 0707-210306
Joakim Hänel
0704 - 75 96 54
Linn Byström
0702587833
Maria Edwertz
0727260018
Maria Edwertz
072-7260018

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WE SELECT SWEDEN AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 april 2014

Besöksadress

Kungsgatan 33
STOCKHOLM

Postadress

Kungsgatan 33
STOCKHOLM, 11156

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024