Lärare i Ma/No sökes till Trollbodaskolans mellanstadium!

Lärare i Ma/No sökes till Trollbodaskolans mellanstadium!

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Trollbodaskolan är en F-9 skola med ca 710 elever, belägen i natursköna Hässelby villastad i nordvästra Stockholm.

Skolan är byggd år 2000 och har ljusa och fräscha lokaler som bygger på att varje arbetslag har sina egna lokaler med klassrum, arbetsrum och i förekommande fall fritidshem.

Mer information hittar du på vår hemsida http://www.trollbodaskolan.stockholm.seVälkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Vi söker lärare i matematik och no för grundskolan (åk 6-9).  I de dagliga arbetsuppgifterna ingår att du planerar, genomför, utvärderar och säkerställer en inkluderande pedagogisk verksamhet som skapar sammanhang för eleverna. Du tillhör ett arbetslag som samverkar kring eleverna på enheten. I tjänsten ingår ett delat mentorskap för en klass. 

Kvalifikationer
Du är legitimerad Ma/No-lärare för årskurs 6-9 eller motsvarande.


Det är viktigt att du:

- gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära 
- tar till dig resultatet av aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete och omsätter det i din undervisning
- tar ansvar för din egen kompetensutveckling för att utvecklas i ditt arbete
- har fungerande strategier för ledarskapet i klassrummet, så att du kan möta både elever i behov av stöd och elever i behov av extra utmaningar på ett adekvat sätt

Erfarenhet av arbete utifrån lågaffektivt bemötande är meriterande liksom att du leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas. Du ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt i hela ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet. Vi ser gärna även dig som nyexaminerad att söka tjänsten. Som person motiveras du av nära samarbete och lyssnar, kommunicerar samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt så att alla elever får stöd respektive utmaningar.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering kan komma att ske under ansökningsperioden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas. Om du har en lärarlegitimation, ber vi dig att bifoga denna i din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess får du genomföra en provlektion och elever kan också delta under intervjun.


Övrigt
Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt. Läs mer på http://www.pedagogstockholm.se
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare:
• Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov.
• Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
• Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande.
• Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Norberg/rektor
carina.norberg@stockholm.se
Andreas Henriksson/biträdande rektor
andreas.henriksson@stockholm.se
Fredrik Gynge/biträdande rektor
fredrik.gynge@stockholm.se
Gia Kamra-Falk Jensen/biträdande rektor
gia.kamra-falk.jensen@stockholm.se
Carina Norberg
08 50841861
Andreas Henriksson
076 825 32 02
Gia Kamra-Falk Jensen
08-508 418 35
Gia Kamra-Falk Jensen
0850841835
Gia Kamra-Falk Jensen
gia.kamra-falk.jensen@stockholm.se
Carina Norberg
0850841861

Sammanfattning

Besöksadress

Pilörtsgränd 5
None

Postadress

Pilörtsgränd 5
Hässelby, 16576

Liknande jobb


1 maj 2024

Teacher, English, Ages 12 - 15

Teacher, English, Ages 12 - 15

3 april 2024