OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borlänge/Säter gymnasieskola erbjuder elever ett varierat och brett utbud av såväl studieförberedande som yrkesförberedande utbildningar för att tillgodose olika intressen och behov. Gymnasieutbildningen skall förbereda eleven för rollen som samhällsmedborgare och för fortsatta studier och/eller arbete. Verksamheten skall utmärkas av en fortgående utveckling där såväl elever som ledning och personal utmanas till ett kontinuerligt lärande. Arbetsmiljön i skolan ska präglas av trygghet, delaktighet, flexibilitet och alltid ha eleven och elevens lärande i centrum. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Hushagsgymnasiet - en skola med yrkesförberedande och individuella program. En arbetsplats för många utbildningar som leder till bra arbeten i framtiden. Skolan är modernt utrustad i anpassade lokaler som liknar framtida arbetsplatser. Skolan har nära samarbete med företag och fackliga organisationer som även ingår i skolans utbildningsråd. Hushagsgymnasiet är en skola med hög kvalite, där alla känner arbetsglädje, ansvar oh delaktighet. Vi lägger stor vikt vid samarbete och elevdemokrati med flexibla arbetssätt. Lärare Industriprogrammet med inriktningarna skärande bearbetning, svets, tunnplåt och underhåll. Vill du bli medarbetare och vara med och tillsammans med vårt IP-team ska vi ta ytterligare steg på vägen till att bli ett av Sveriges starkaste Industriprogram? Vi utökar med en klass för att söktrycket till skolan är så starkt. Är du intresserad? Då har du möjligheten att bli en i vårt team. Tillsammans med arbetslaget fortsätta vårt utvecklingsarbete att tillsammans med industrin utbilda morgondagens medarbetare inom plåt- och stålbranscherna. KVALIFIKATIONER Lärarutbildning eller erfarenhet som överensstämmer med tjänsten. Goda branschkunskaper, god pedagogisk förmåga. Kunskaper inom annan industriverksamhet är meriterande. Förmåga att tillsammans med medarbetare, med företagskontakter och handledare planera, strukturera och genomföra utbildningen. I arbete med eleverna är förmågan att med dem planera för lärande samt analysera och utvärdera arbetet central. Eftersom vi arbetar i arbetslag, krävs god samarbetsförmåga. Kunskap i data är en nödvändighet.