OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Väx med din uppgift Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling. Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde. Det finns över 400 yrkeskategorier representerade inom 10 stadsdelsförvaltningar och 12 övriga förvaltningar. ARBETSUPPGIFTER Malmö stads LarmCentral medverkar till ett tryggare Malmö. Detta genom att skapa ökad trygghet till behövande genom trygghetslarm, ge extra skydd mot skadegörelse och inbrott vid byggnader och anläggningar genom aktiv kamerabevakning samt erbjuda snabb hjälp vid fara till utsatt personal genom personlarm. LarmCentralen strävar ständigt efter att ha hög kompetens och god förmåga att lösa sina uppgifter. Vi arbetar aktivt med att kvalitetssäkra processer för larmhantering och logistik. Dessutom arbetar vi med modern och säker teknik med kvalitetssäkrad drift dygnet runt (24/7/365). Vi vill dessutom ha en god förståelse för våra kunders verksamhet. Verksamheten är under stark utveckling och efterfrågan på trygghetstjänster ökar. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att: . Bemanna ett larmbord i larmcentralen enligt schema . Administrativa uppgifter, larmrapporter, avvikelser, bemanning . Medverka vid studiebesök och kundträffar . Introducera nya medarbetare och viss handledning . Tilläggsuppgifter t ex service och installation, tjänsteutveckling, studiebesök, utskick av statistik, process och rutinbeskrivningar, registerkvalitet med mera . Agera efter reservrutiner när så krävs KVALIFIKATIONER Vi har som minimikrav att du har genomförd gymnasieskola med godkända betyg. Likaså ser vi att du enligt nedan: . Har förmåga att efter introduktion självständigt kunna ta emot trygghetslarm, kameralarm och överfallslarm, vidta rätt åtgärder och kunna prioritera ditt arbete efter angelägenhetskrav . Kan intervjua per telefon i syfte att klarlägga den larmandes situation . Avvecklar inkommande larm snabbt och systematiskt med god kvalitet . Har empatisk förmåga och en förståelse för sjuka och handikappades situation . Har mycket god datorvana och kunskap i att använda Windows . Har dokumenterad erfarenhet av arbete med telefon . Är stresstålig och har förmåga till systematiskt arbete under press Önskvärd kompetens: . Dokumenterad erfarenhet av arbete i larmcentral/callcenter . Dokumenterad erfarenhet från hemtjänsten . Administrativ förmåga såsom att kunna dokumentera arbetet och processer samt planera bemanning . Kommunikation på flera språk utöver svenska och engelska . Datorkörkort Meriterande är: . Yrkesutbildning till callcenteroperatör alternativt larmoperatör . Undersköterska/vårdbiträde (eller motsvarande) . Vana att arbeta i projekt För att klara arbetet ska du vara stresstålig, noggrann och flexibel. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och kommunikativ. Det är viktigt att du tar ansvar och kan arbeta metodiskt, liksom att behålla lugnet i alla situationer. Vidare vill vi att du har lätt för samarbete med andra i en arbetsgrupp. Vår arbetsplats finns i ljusa och ändamålsenliga lokaler i Limhamn. Före anställningen genomförs en registerkontroll. Vårt mål är att bli en rökfri förvaltning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Simfelt
040-34 74 61
Kristina Bourghardt Hattenbach
0709-72 45 09
Elisabeth Cronsioe
0733-87 84 18
Anna-Petra Johansson
040-34 22 16