OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett av världens största företag Support lead engineer till Motorola Motorola är ett globalt företag inom elektronik och integrerad kommunikationsutrustning.Företagets produkter tillämpas inom mobil och bredbandskommunikation.Man har kontor i hela världen och har i Sverige kontor i Linköping och i Stockholm, i Stockholm där denna tjänst är belägen är man i dagsläget 40 personer. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta som Support Lead Engineer vilket innebär att du kommer arbetsleda 2 andra ingenjörer i deras dagliga arbete.I arbetsuppgifterna kommer även ingå en hel del hands-on arbete där du kommer att vara med och lösa Motorolas kunders problem.Du kommer att bistå med tekniskt stöd vad gäller befintlig utrustning och funktionalitet.Man felsöker utrustning (exempelvis övervakningssystem för nät) och kommer ansvara för att underhålla detta.Tjänsten innefattar en hel del kundkontakter. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid/tillsvidare.Du kommer att arbeta som contractor för Brain IT.På sikt finns möjlighet till rekrytering till Motorola. Utvecklingsmöjligheter: Motorola erbjuder dig omfattande utbildningspaket, både tekniska samt ledarskapsutbildningar Kompetenskrav: Vi söker dig som har ett eller några års relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Det är en mycket stor fördel om du tidigare har arbetat i projekt direkt emot kund.Vi ser gärna att du har Telecom-erfarenhet (GSM)samt tekniska kunskaper inom följande områden: - TCP/IP och gedigna nätverkskunskaper för felsökning och åtgärder i live drift - RTP (Real Time Protocol) kunskaper - UNIX samt SUN/Solaris kunskper - Cisco erfarenhet är önskvärt men ej ett krav - Firewall och certifikat inom detta är önskvärt men ej ett krav - Utbildning: Vi vill att du har någon form utav relevant teknisk utbildningsbakgrund Personliga egenskaper: Eftersom denna tjänst innefattar en hel kundkontakter så är det av yttersta vikt att du är service-minded och har förmågan att se kundens perspektiv.Att du är en duktig lagspelare och har lätt att ta folk tar vi för givet.Tjänsten kräver också att du har goda kommunikativa förmågor. Intresserad?