Learning Coordinator till Scania

Learning Coordinator till Scania

Arbetsbeskrivning

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. On Scania´s journey to become the leader in sustainable transport solutions, Scania Academy supports the business to become a learning organisation. Competence development and lifelong learning is high on our agenda. We at Academy enables solutions to secure the right competences, skills and mindset to reach the business goals.

Just nu söker vi inom Learning System and Coordination, på Scania Academy, en Learning Coordinator. I rollen som Learning Coordinator stöttar du Scania i Södertälje med administrativ support i samband med planering, genomförande, fakturering samt uppföljning av utbildnings- och kompetenutvecklingsaktiviteter. I din roll ansvarar du också för att supporta och utbilda organisationen i delar av dagens learning management system (LMS). Våra utbildnings- och kompetenutvecklingsaktiviteter sker virtuellt och/eller i våra lokaler i Södertälje.

Om tjänsten
I rollen som Learning Coordinator planerar, genomför och följer du upp utbildnings- och kompetensutvecklingsaktiviteter. Ditt dagliga arbete sker i nära samarbete med Learning System & Coordinations kunder, uppdragsgivare och leverantörer - vilket innebär många interna och externa kontaktytor. Din roll innebär även att stötta kunderna med bland annat utbildningsrådgivning, statistik, rapporthantering och kundanpassade lösningar.
Du arbetar i Scanias globala learning managment system (LMS), MyCompass, och tillsammans med dina kollegor utbildar och stöttar du även våra kunder i verktyget.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av en koordinerade roll eller har arbetat med administration, och som gillar att jobba digitalt och vågar testa nya plattformar och system. I rollen jobbar du nära dina kollegor i teamet samtidigt som du förväntas ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och har en mycket god organisationsförmåga. Du trivs i ett stundtals högt tempo och då tjänsten innebär många kontakter är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du gillar att vara spindeln i nätet och bemöter kunder på ett professionellt sätt samt har en positiv attityd.

Vi ser att du:
• Har en eftergymnasial utbildning exempelvis inom administration alternativt förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
• Hanterar Officepaketet mycket väl och är van vid att arbeta i och hantera olika typer av digitala system, gärna tidigare erfarenhet från lärplattform/learning management system (LMS)
• Kunskap och intresse för lärande och kompetensutveckling.
• Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt och globalt
• Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: jesper.jenejfard@adecco.se

Har övriga frågor vänligen kontakta Adeccos växel på 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 maj 2024