Leasingadministratörer

Arbetsbeskrivning

Resurs Bank är en av Sveriges nya banker.Vi har en bärkraftig affärside och växer kraftigt.Vi ingår i en företagsgrupp med drygt 400 anställda bestående av bl a Order Hemelektronik, Solid Försäkringar, TeleResurs, Reda Inkasso.Vårt huvudkontor finns på Väla Norra i Helsingborg där vi sitter i ljusa och fräscha lokaler.Resurs Bank är förutom i Sverige också verksamt i Danmark, Norge och Finland.Mer information finner ni på www.resurs.se.Resurs Bank växer kraftigt och behöver förstärka sin leasingavdelning med två Administratörer.Arbetsuppgifter Som Leasingadministratör ingår du i ett team på ca 11 personer.Dina huvuduppgifter blir att administrera leasingreskontra, hantera och registrera avtal och avier.Du kontrollerar efterliggare, ser över kontrakten mot ombuden och lägger upp nya ombud.Du kommer även att ta ut bokföringsorder, registrera i Movex samt göra avstämningar.Du kommer att ha externa kontakter med ombud, kunder samt med banken, vilket innebär att ditt arbete blir mycket servicebetonat och utåtriktat.Lämplig bakgrund Du som söker är antagligen civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet av ekonomi och redovisning.Du har god datorvana och ett IT-intresse, det är viktigt att du som person är strukturerad, självgående och har förmåga att prioritera.Då arbetet är mycket utåtriktat är det viktigt att du är serviceinriktad.Ansökan Är du en av de två nya i detta framgångsrika gäng?Sök då tjänsten omgående, vi arbetar löpande med urvalet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 14 april 2008
  • Ansök senast: 14 maj 2008

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010