Ledare Solution Implementation

Ledare Solution Implementation

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av Sveriges häftigaste företagstransformation? Sök då rollen som Ledare för Solution Implementation! Mitt namn är Fredrik Samuelsson och jag ansvarar för Telias leveranser av de mest komplexa Telefoni och Datakomlösningarna för företag. Jag söker en ledare som älskar att jobba med kundens bästa för ögonen samtidigt som du drivs av att utveckla dina medarbetare.
Är det här din nästa utmaning?
Uppdraget är att leda ett team som arbetar med att leverera kommunikationslösningar till väldigt krävande kunder baserat på den senaste tekniken! Du som ledare förväntas vilja utveckla och leda våra fantastiskt kompetenta medarbetare som i sin tur dagligen fokuserar på att leverera kundnöjdhet i allt de gör. Fokus under de närmaste åren är att fortsätta utveckla teamet och driva på i den Transformation som nu pågår för fullt inom Telia. Vi skapar nu vår egen framtid genom att jobba fram ny IT-plattform, förändrat tjänsteutbud och mer effektiva processer!
Du kommer ha det operativa ansvaret för våra dagliga leveranser av telefonilösningar så att dessa levereras i tid och med rätt kvalitet, samt coacha dina medarbetare till att ständigt utvecklas. Du kommer tillsammans med din grupp och dina kollegor arbeta med ständiga förbättringar för att hela tiden utveckla det vi gör! Dina mål kommer vara operativa målsättningar såsom leveransprecision och effektivitet, men även mål inom den förändringsresa vi nu gör där vi arbetar med kultur, arbetssätt och transformation av IT-plattformar, tjänster och vårt Nät.
Det team du kommer leda är på cirka 20 medarbetare och har till uppgift att se till att allt fungerar för kunden i samband med leverans. Vi lämnar sällan vidare ett ärende till någon annan avdelning utan gruppen klarar tillsammans av att lösa alla de problem som uppstår. Nya till gruppen brukar häpna över hur hjälpsamma alla är mot varandra och att det inte finns några dumma frågor. Gruppen har en väldigt uppskattad kompetens och bjuds ofta in till att medverka i projekt av olika slag. Just nu är vi involverade i att förnya Telias mobila tjänster tillsammans med flera andra grupper.
Du kommer även att ingå i ledningsgruppen för Customer Project som jag ansvarar för. I denna ledningsgrupp kommer vi att vara ca 10 personer och gruppen är relativt nyligen sammansatt så du kommer ha stor möjlighet att påverka vårt arbetssätt! Det är ett framgångsrikt team du kommer att ingå i, där vi har nära band med ledningen!
Är det här du?
Din huvuduppgift som ledare på Telia är att med kunden för ögonen utveckla vår personal ytterligare och därför söker jag efter dig som med passion utvecklar medarbetare till att bli sina bästa jag. Eftersom vår personal är tekniskt välutbildade uppskattar jag erfarenhet från att leda teknisk personal och då gärna från en service- eller leveransverksamhet. Erfarenhet inom IT eller Telekomsektorn värderar jag högt liksom vana att samarbeta och vårda relationer med både kollegor och underleverantörer. Kommunikation kan ske både på Svenska och Engelska varför du bör behärska båda dessa språk i tal och skrift.
Du har erfarenhet av ledarskap från liknande uppdrag
Du har erfarenhet av att driva förändringsarbete
Du har bra på att samarbete och är drivande i att utveckla saker till det bättre

Telias värderingar Dare, Care, Simplify är grunden i det vi gör. För den här rollen lägger jag tonvikten på att du:
Dare – att du vågar utmana existerande arbetssätt genom att utveckla.
Care - att du har fokus på våra kunder och att det syns i allt du gör.
Simplify – att du trivs med att jobba med ständiga förbättringar.
Vi förändrar hela industrin, vi digitaliserar Sverige och formar den nya generationens Telco. Vill du vara med?
Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på 0705-202699 eller fredrik.samuelsson@teliacompany.com.
Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 4 juli 2021.
Välkommen till Telia – Home to your next big opportunity!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telia Company AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Postadress

Stjärntorget 1
Solna, 16991

Liknande jobb


15 september 2021

SCM Manager

SCM Manager

13 september 2021

9 september 2021

ICT Delivery Manager

ICT Delivery Manager

27 augusti 2021