Ledigt jobb: Service Manager i Linköping

Arbetsbeskrivning

Experis IT i Linköping växer och vi söker nu en Service Manager till ett långsiktigt uppdrag. Företaget du kommer arbeta på har huvudsaklig inriktning mot högteknologin och är verksamma inom försvarsindustri, civilsäkerhet och luftfart. Har du ett brinnande intresse för IT och vill jobba i en spännande miljö tillsammans med ett gott team. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Hur ser arbetet ut?

I rollen som Service Manager ingår du i ett team som ansvarar för att hantera kunders större driftstörningar samt ansvara för eskalation och uppföljning av de avtal som företaget har gentemot sina kunder och kontrollera att dessa följs.

Dina ansvarsområden:
I rollen som Service Manager:

* Är du processansvarig, vilket innebär förvaltning, utveckling och förbättring av ITIL-processerna (exempelvis incident management och problem management).

* Du gör analys av organisationens leveransflöden där du tar fram underlag och statistik som en del i det interna förbättringsarbetet.


Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.

Arbetstider: Vardagar, kontorstid

Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning

Omfattning: 100 %

Ort: Linköping


Vem är du?

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller arbeta som underkonsult hos oss på Experis.

Vi söker dig som:

* Har tidigare erfarenhet av Service management och kunskap om ITIL.
* Du trivs med att ha kontakt med kunder, är serviceminded och kan kommunicera på ett tydligt sätt
* Du är en ansvarstagande person, som driver arbetet framåt och som löser problem och utmaningar på ett bra sätt.
* Du är bra på att samarbeta och kan planera ditt arbete strukturerat samt hålla dina tidsramar.
* Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska samt har förmågan att ta del av dokumentation på engelska.



Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Stina på .

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 21 mars 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Service Operations Dispatcher (46387)

Service Operations Dispatcher (46387)

18 december 2023

Dispatcher

Dispatcher

7 december 2023

27 november 2023