Ledigt jobb som AML Handläggare på Almi AB i Östersund

Ledigt jobb som AML Handläggare på Almi AB i Östersund

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis söker just nu dig som vill arbeta som AML Handläggare hos vår uppdragsgivare Almi AB i Östersund. I rollen kommer du att arbeta med att kontrollera bokslut och sammanställa rapporter. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid, startar omgående och varar i ca 2 månader med chans till förlängning.

Vad går arbetet som AML handläggare ut på?

Genom att inhämta och bearbeta data så ser AML handläggare till att förebygga och förhindra penningtvätt eller andra sorters finansiell kriminalitet. Mer specifikt innebär det att man gör bakgrundskontroller av både privatpersoner och företag, läser och förstår bokslut, analyserar och bedömer olika typer av underlag samt sammanställer och presenterar rapporter till kollegor.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med utredningar. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom finansbranschen, bank eller annan relevant myndighet.

Vi söker dig som
* har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande
* har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* har god datorvana
* har arbetat i en liknande roll tidigare.

Det är meriterande om du
* har relevant arbetslivserfarenhet.

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2020
  • Ansök senast: 9 december 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024