Ledigt jobb som Coordinator / Chef i Göteborg

Ledigt jobb som Coordinator / Chef i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Experis Finance i Göteborg dig som vill arbeta som Coordinator / Arbetsledare hos en av våra kunder, ett internationellt transport-och logistikföretag. Tjänsten innebär en roll som förstalinjens chef med ansvar för att leda och fördela arbetsuppgifter inom lager och logistik. För rätt person kan det på sikt komma att bli aktuellt med anställlning hos kund. Varmt välkommen med din ansökan!

Vår kund bygger varuflödeslösningar åt världens ledande företag med utnyttjande av global kunskap, marknadskännedom och strukturerade processer. Tack vare sin expertis inom kontraktslogistik och sin breda branschkännedom kan de erbjuda tjänster inom anpassade lösningar, lagerhållning, orderleverans och transport. Arbetsplats är i Torslanda i Göteborg.



Tjänsten som Coordinator / Arbetsledare:

Som Coordinator arbetar du som förstalinjens chef och ansvarar för ett team om ca 20 personer samt inhyrd personal som varierar i antal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operations Manager.

Du leder och fördelar arbetsuppgifter till de kollektivanställda lagerarbetarna som plockar, packar, hanterar pallat gods, lossar/lastar lastbilar, inventerar samt övrigt förekommande lagerarbete.

I tjänsten ingår det även genomföra medarbetarsamtal, rehabiliteringsutredningar, sköta semesterplanering, och att kontinuerligt utöva ett aktivt, coachande ledarskap för medarbetarna.

För rätt person kommer att det att bli aktuellt med anställning direkt hos kunden efter en period.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Följa företagets produktionssystem OMS (Operations Management System)
* Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet.
* Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut.
* Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
* Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
* Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
* Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
* Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
* Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
* Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.



Vi söker dig med följande kompetens:

* Minst 2 - 3 års erfarenhet i arbetsledande position och en god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller.
* Erfarenhet och rutin av arbetsmiljöarbete.
* Gymnasieutbildning
* Arbetsmiljöutbildning är meriterande
* God planerings- och uppföljningsförmåga
* God kommunikations- och initiativförmåga
* Goda färdigheter i Office-paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Ditt ledarskap ska präglas av respekt och resultat, du trivs med att delegera ansvar och du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga samt ett engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna.

Som person är du lojal, lyhörd, ärlig, flexibel, noggrann och tydlig. Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne och är kund- och serviceinriktad.



Experis Finance kan erbjuda dig:

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung.

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.



Ansökan:

Varmt välkommen med din ansökan. Urval kommer att ske löpande. För frågor om tjänsten eller Experis som arbetsgivare är du välkommen att maila anna.aurell-sundvall@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2020
  • Ansök senast: 12 maj 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


25 april 2024

Team Manager

Team Manager

23 april 2024