Ledigt jobb som orderadministratör hos Nouryon!

Ledigt jobb som orderadministratör hos Nouryon!

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och driven orderadministratör? Nu söker vi dig som vill arbeta på globala Nouryon i Bohus! Här får du möjligheten att arbeta på ett internationellt bolag tillsammans med kompetenta och drivna kollegor. Läs vidare och ansök om tjänsten redan idag!

"Nouryon är ett nytt namn på kemikartan, men vårt företag har en lång historia i Sverige. Vi har rötter till år 1646 då verksamheten grundades under namnet Bofors. Därefter har vi haft många namn, varav det senaste var AkzoNobel."

Vad innebär tjänsten som orderadministratör?

Hos Nouryon får du möjlighet att arbeta på ett företag som ligger i teknikens framkant. Tjänsten är placerad på deras kontor i Bohus och du kommer att arbeta i en global organisation som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Från Göteborg finns det bra kollektiva förbindelser!

Det är viktigt att du kan starta en ny anställning omgående. Uppdraget löper under 6 månader och för rätt person finns det goda möjligheter till en fortsatt karriär.

Det här är en spännande roll som ger dig goda erfarenheter inför framtiden. Det är en till viss del komplex verksamhet med många intressanta produkter som du kommer få sätta dig in i. Det är ett mycket stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter där du har frihet under ansvar.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

* Att ta emot orders och registrera dom i SAP
* Hantera olika typer av dokumentation, transport/leveransbevakning
* Hantera order- och transportdokumentation enl. gällande normer och lagar
* Samordna transport och logistik
* Övervaka order tills de är levererade samt svara på frågor från interna och externa aktörer
* Säkerställa fakturering av order
* Lösa problem, se till att kunden är i fokus samt koordinera i det dagliga arbetet

Vem är du?

Vi tror att du är en erfaren orderhanterare som är säker på din egen kompetens och som har vana av att leverera goda resultat med hög kvalité. Jobbet kräver att du har en hög servicenivå och att du är duktig på att kommunicera, både skriftligt och muntligt med såväl kunder som internt anställda. Det är viktigt att du har ett gott affärssinne och att du strävar efter att skapa långsiktiga relationer. Till din hjälp kommer du ha kompetenta och erfarna kollegor som strävar efter att leverera samma höga kvalité som du själv.

Kvalifikationer:

Bra bakgrund för tjänsten är erfarenhet inom logistik, transport, inköp eller orderadministration. Har du en gedigen bakgrund inom kundtjänst eller administration kan även det passa väl in. För detta uppdrag krävs ett par års erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter samt kunskap kring orderprocessen. Rollen kräver dessutom att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Arbete i SAP ser vi som meriterande.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Du får en inkörsport till en fantastisk karriär hos Manpower som är en av Göteborgs största och bästa arbetsgivare. När du blir anställd hos oss ligger vårt enorma kontaktnät som en trygg grund till din yrkesmässiga utveckling. Vi ser att du som konsult inte bara ska trivas med ditt jobb men värnar också om att du ska få möjlighet att växa som person när du går på uppdrag hos oss!

Hur söker jag tjänsten?

Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt före sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?

Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar

Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00

Vid andra frågor får du gärna maila mig på Amanda.Bohall@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2020
  • Ansök senast: 11 april 2020

Liknande jobb


Tulladministratör till välkänt företag

Tulladministratör till välkänt företag

26 januari 2024