OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete inom ekonomi och söker en roll med varierande arbetsuppgifter? Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål med ett affärsmässigt fokus? Då kan det vara dig vi söker! För kund räkning i Norrköping söker vi nu en Leveransadministratör.
Som leveransadministratör arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom området leverans. Du arbetar bland annat med att administrera och förbereda leveranser, är ansvarig för inventering, beställning och fakturering. Du stöttar försäljningschefen med beställningar inför periodslut och medverkar i säljmöten. Låter det spännande? Läs mer om rollens ansvarområden nedan.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som leveransadministratör ligger dina ansvarsområden inom:
Administrera och förbereda leveranser
Ansvara för kontinuerlig inventering av varulager
Att registrera och administrera säljarprovisioner.
Redovisningsansvarig för försäljning.
Rapportansvarig mot kund i respektive GA system
Stödja försäljningschef med beställningar inför periodslut
Avstämning mot ordersedel på såväl internfakturor som externfakturor.
Hantering av affär, kontakt med kund, inköp och fakturering
Att medverka vid registervård av affärssystem
Skötsel av fakturaportalen, kontroll och attestering av fakturor
Upprätthålla en god produktkunskap inom respektive varumärke samt ha god kännedom om utrustning och tillbehör.
Vidta korrigeringar vid negativa avvikelser samt informera berörda ansvariga för korrigering.
Motta och besvara kundförfrågningar.
Att verka för att utveckla vårt arbete inom Lean.
Att verka för att försäljningsavdelningens säljmål uppnås.
Att verka för att försäljningsavdelning får erforderliga stöd och hjälp i administrativa rutiner och arbetsuppgifter.
Verka för att kvalitets / miljösystemet i företaget tillämpas och hålls levande.
Vara företagets språkrör gentemot mjukvarubolagen
Upprätthålla rätt rutiner inom It-system i företaget samt säkerställa stöd och bonus rutiner gentemot GA olika systemstöd.
Medverka vid säljmöten samt informera om förändringar som påverkar säljarbetet
Vara väl insatt i finansieringsfrågor, försäkringsfrågor och affärsmässig i all verksamhet och i kontakten med kunderna.
Arbetstider
Heltid, kontorstider 8.00-17.00
Uppdraget startar i maj, 6 månader med chans till förlängning.
Kvalifikationer
Till rollen som leveransadministratör söker vi dig som har:
Godkänd gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
Arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Mycket god datavana
Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-05-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044