Leveransbevakare / anskaffare

Leveransbevakare / anskaffare

Arbetsbeskrivning

Addilon Professionals erbjuder specialistkompetens inom områdena Logistik, Teknik, Försäljning, Inköp och Ekonomi. Vi hittar rätt kompetens till våra kunders temporära kompetensbehov och bidrar till att våra kunder fullt ut kan fokusera på sin kärnverksamhet.
Genom vår kunskap om kandidatmarknaden, passion för kundens affärer och smart arbete identifierar och attraherar vi stjärnorna i svenskt näringsliv.
Vi drivs av att skapa förutsättningar för våra kunder att nå långsiktig tillväxt genom högpresterande individer. Merparten av våra uppdrag kommer från långvariga kunder och deras rekommendationer.
Vårt breda kontaktnät och vår researchkapacitet ger oss möjligheten att leverera toppkandidater i varje uppdrag.

Läs mer om oss på www.addilon.seFör vår kunds räkning, Trans-Auto, söker vi en Leveransbevakare / anskaffare. Uppdraget är en hyrrekrytering, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Addilon Professionals och arbeta som konsult hos vårt kundföretag. Möjlighet till tillsvidareanställning finns hos kunden under förutsättning att samarbetet fungerat väl. Tjänsten är konsultuppdrag om minst 3 månader som kräver att du har en månads tillgänglighet eller är tillgänglig omgående. Placeringsort är Södertälje.

Trans-Auto AB säljer och renoverar drivlinekomponenter inom mobil och marin industri på den nordiska, baltiska och ryska marknaden. Vi representerar världsledande varumärken och med hjälp av bred teknisk expertis och en hög servicegrad kan vi erbjuda våra kunder ett komplett stöd under applikationens hela livslängd. Vårt huvudkontor ligger i Södertälje söder om Stockholm där vår anläggning även innefattar lager och verkstad. Våra försäljningskontor är belägna i Finland och Ryssland.
Trans-Auto ingår i den framgångsrika Axel Johnson koncernen.
Läs mer på www.transauto.se och www.axeljohnson.se

Uppdragsbeskrivning
Dina huvudsakliga ansvarområden är:

Leveransbevakning gentemot kund, leverantör och orderstock.

Det innebär arbetsuppgifter inom följande områden:

Kund


• är kundkontakt för inneliggande ordrar
• hanterar och kommunicerar leveranssäkerhet mot kund

Leverantör


• har leverantörskontakt för att säkerställa leverans och hanterar leveransavvikelser
• uppdatarar inköpsordrar, anskaffar vid uppkomna brister och hanterar inköp av specifika artiklar

Internt


• är leverantörsstöd och samordnar tillverkningsordrar gentemot produktion

Kvalifikationer



• minst 3-årig högskoleexamen med teknisk, kommersiell inriktning eller en kombination av dessa
• erfarenhet av något affärssystem
• behärskar Microsoft Office, med goda kunskaper i Excel
• har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift
• har minst 3 års erfarenhet av leveransbevakning / anskaffning / planering

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:


• strukturerad och noggrann
• initiativtagande och resultatinriktad
• planerings- och problemlösningsförmåga
• kommunikativ

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i detta uppdrag. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:



• delar våra värderingar
• är etablerad i ditt yrke
• har erfarenhet från olika roller och olika branscher
• har relevant erfarenhet för uppdraget


Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 25 oktober 2021

Liknande jobb


24 april 2024

16 april 2024