Leveranskoordinator Produktion

Leveranskoordinator Produktion

Arbetsbeskrivning

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Din roll

SAAB expanderar sin verksamhet inom Gripen systemet och söker nu en ny medarbetare till vårt team i Tannefors/Linköping. Avdelningen Aircraft Installation and Delivery är en verksamhet som levererar nytillverkade Gripen samt utför underhåll, modifikationer och reparationer av Gripen systemet både inom och utanför Sveriges gränser.

Vi behöver utöka funktionen Leveranskoordinator inom OLNDBF Leveranshangar. Placeringsort är Linköping.

I din roll som Leveranskoordinator ansvarar du koordinering av leverans av flygplan samt leveransdokumentation, både på produktion Saab i Tannefors och hos kund i Brasilien. Utförande av arbetet styrs i huvudsak av leveransprocessen och luftvärdighetsdokumentation i form av RML V5A/V6A/EMAR Part 21G/ 145 eller civilt Part 145, men med stora inslag av egna analyser och bedömningar utifrån givna affärs- och verksamhetsmål. Avdelningen står inför stora utmaningar, inte minst i samband med produktion och leverans av Gripen E.

Arbetsuppgifterna består i korthet av:

* Leverera nya flygplan med tillhörande dokumentation till kund. (FMV samt COPAC).
* Kundkontakter under produktions och kundprocessen till avlämning av flygplan.
* Aktivt arbeta med förberedelserna inför leverans av flygplan avseende dokumentation samt hålla kunden informerad om progressen på deras flygplan.
* Komma överens med kund om åtaganden för SAAB:s räkning rörande våra produkter under produktion och i samråd med ansvarig instans och Programledning.



Din profil

I vårt team strävar vi efter att kunna hjälpa varandra med de flesta uppgifter som uppstår. Det innebär att det krävs att du är flexibel och inte rädd för att hjälpa andra vid behov. Vi har en fantastiskt bra sammanhållning idag inom avdelningen Aircraft Installation and Delivery där alla jobbar mot att lösa våra utmaningar på ett lugnt och kontrollerat sätt.

Arbetet innebär samarbete med olika avdelningar och affärsenheter inom företaget men även externa företag samt inte minst våra kunder. Du bör därför vara utåtriktad, drivande och van att ta egna initiativ samt ha en utpräglad känsla för affärsmässighet och samarbetsförmåga.

Krav:

* Gymnasial utbildning inom teknik/logistik eller tidigare relevant arbetslivserfarenhet.
* Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
* Goda datakunskaper.

Meriterande:

* Gedigen systemkunskap på Gripen 39 C, D eller E.
* Gedigen systemkunskap för de aktuella projekten, gärna med bakgrund från produktions- och/eller prov-, systemavdelning.
* Erfarenhet av flygunderhållsverksamhet inom militära underhållstillstånd RML/EMAR Part 21G/ 145, Part M eller civilt Part 145, Part M.
* God kunskap/kännedom om leveransprocessen.
* God social förmåga.
* Flexibel, förändringsbenägen och öppen för nya idéer.
* Koordinationsförmåga.
* Intresse för att arbeta i grupp, god samarbetsförmåga.
* Administrativ förmåga - ordningssinne och strukturerad.
* Problemlösande och ansvarstagande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Välkommen med din ansökan!

Vad du blir en del av

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Saab är stolt karriärföretag 2023 - läs mera här

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024