Leveransledare till myndighet

Leveransledare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kvalitetsmedveten Leveransledare för uppdrag hos vår kund i Stockholm!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Leveransledare är att ansvara för applikationsdrift- och support vilket innebär både att säkerställa att bra arbetsrutiner och processer finns samt att dessa efterlevs, men även att hantera problem/incidenter i produktion samt agera förebyggande. Informations- och stödtjänsterna hos vår kund är av verksamhetskritisk och teknisk karaktär med många interna och externa integrationer. Tjänsterna används i huvudsak för att informationsförsörja både interna verksamhetssystem men även andra externa verksamhetssystem.

Det är viktigt att ha en god teknisk förståelse för att snabbt kunna göra en konsekvensbedömning då en incident inträffar samt att koordinera, ofta mellan olika leveransområden, leda och kommunicera internt och med kund kring rätt åtgärd för att lösa incidenten. Du är också ansvarig för att arbeta långsiktigt och lyfta och driva kvalitetsbrister och förbättringar för stabil applikationsdrift.

För att nå framgång i detta uppdrag bör du kunna agera i ett högt tempo och snabbt ställa om enligt nya förutsättningar. Du bör även ha hög social kompetens och vara duktig på att kommunicera och samverka och lösa problem med både interna och externa parter.

Vår kund genomgår även en agil transformation med inriktning mot Safe och det är viktigt att du har erfarenhet av hur agilt arbete bedrivs.

Vi söker dig med följande erfarenhet/kompetens:

- Minst 5 års erfarenhet av förvaltningsledning i en IT-organisation

- Förvaltningsledning med ansvar för verksamhetskritiska applikationer

- Förvaltningsledning i en agil leveransorganisation

- Leda team på minst 10 heltids-personer

- Arbete med IT-infrastruktur

- Erfarenhet av systemutveckling

- Leda flera affärskritiska förvaltningsobjekt parallellt -

Förvaltningsledning inom statlig myndighet




Vidare bör du även ha:

- Eftergymnasial utbildning inom Data/IT, eller motsvarande kompetens

- Scrum Master eller liknande utbildning

- Projektledningscertifiering eller liknande utbildning

- Varit ansvarig för kundservicefunktion eller motsvarande

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023